همایش شیرخوارگان حسینی در 41 کشور برگزار می شود
داوود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در نشست خبری شیرخوارگان حسینی در مصلی تهران، گفت: امسال چهاردهمین سال همایش شیرخوارگان حسینی است که هر سال این برنامه را در اولین جمعه ماه محرم با حضور بانوان و شیرخوارگان‌شان برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: این همایش در تمامی مراکز داخلی و خارجی در نخستین جمعه ماه محرم به وقت محلی ساعت 9 صبح برگزار می شود و ما در این برنامه شهادت مظلومانه حضرت علی اصغر(ع) را واقعه گویی می کنیم.

وی تصریح کرد: در واقع بانوان با حضور خود و شیرخوارگانشان در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی فرزندانشان را برای یاری حضرت صاحب الزمان(عج) آماده می کنند.

منافی پور با اشاره به هدف اصلی برگزاری همایش شیرخوارگان  حسینی اظهار کرد: آماده سازی فرزندان برای یاری امام زمان(عج) مهمترین هدف ما در این برنامه است و باید توجه داشته باشیم برخلاف شایعه پراکنی های بنگاه های خبری خارجی این برنامه کاملا مردمی است و به هیچ نهاد سیاسی و دولتی وابسته نیست.

وی همچنین توضیح داد: امسال حرکتی بسیار ویژه ای را در این برنامه انجام می دهیم و این حرکت به گونه ای است که در ظهر عاشورا یک ساعت قبل از ظهر با قرائت قرآن و زیارت ناحیه مقدسه که در این زیارت واقعه عاشورا از زبان امام زمان (عج) بیان می شود، این حرکت شکل می گیرد به گونه ای که قصد واقعه گویی این واقعه بزرگ را داریم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: پس از واقعه گویی در روزعاشورا، نماز جماعت اقامه می شود و پس از آن به شکل نمادین از لباس خونین اباعبدالله الحسین(ع) رونمایی می شود که در این زمینه تحقیقاتی انجام داده ایم و مستندی ساخته شده است.

منافی پور یادآور شد: دلیل ما برای انجام این حرکت در ظهر عاشورا این است که به یاد بیاوریم در روز عاشورا لحظاتی قبل از شهادت امام حسین(ع) دشمنان بر پیکر نیمه جان ایشان تاختند و این حرکت را پس از شهادت امام سوم نیز انجام دادند و اصلی ترین هدفشان از انجام این کار این بود که بگویند ما این کار را انجام دادیم.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که این رویداد و این واقعه تنها یک روضه نیست بلکه یک حرکت سیاسی از سوی بنی امیه نیز قلمداد می شود و هدف ما از انجام چنین حرکتی در واقع نشان دادن یکی از اسناد برای معرفی واقعه عاشورا است.

منافی پور با اشاره به اینکه بین شور و شعور در عزاداری ها منافاتی وجود ندارد، توضیح داد: ما هیچ دعوایی بین شور و شعور نداریم بلکه معتقدیم اگر جریانی در حرکت ابا عبدالله الحسین(ع) اتفاق بیفتد لزوماَ هم شور وجود داشته و هم شعور؛ البته اگر شعوری وجود نداشته باشد یقیناَ امکان رسیدن به چنین شوری هم وجود ندارد و در این راستا نباید شور و شعور را از هم جدا کرد چرا که چنین حرکتی جفا به واقعه عاشورا محسوب می شود.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با اشاره به نحوه ارتباط با کشورهای همکار در برگزاری شیرخوارگان حسینی تصریح کرد: ارتباط ما با این کشورها ارتباطی میدانی است، اما در خلال انجام این حرکت، ارتباطی با رهبران شیعیان این کشورها برگزار کردیم.

وی همچنین اظهار کرد: همایش شیرخوارگان حسینی در 41 کشور برگزار می شود که تاکنون این حرکت باعث برپایی 260 جلسه در این کشورها شده است.

منافی پور با اشاره به استانها و ایالت‌های حاضر از کشورهای مختلف دربرگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی ادامه داد: به عنوان نمونه در کشور آمریکا حدود 14 ایالت این مراسم را برگزاری می کنند که از جمله آنها می توان به نیویورک و کالیفرنیا اشاره کرد.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگری همچون انگلیس، روسیه، آلمان،‌ فیلیپین‌، اندونزی،‌ یمن، تاجیکستان، میانمار، سنگاپور، سوریه، اوکراین، آذربایجان، کشمیر، لبنان، بنگلادش، مالزی، تایلند، سوئد،‌ بلژیک، کلمبیا، ونزوئلا، آمریکای جنوبی،عراق، پاکستان، قطر، بحرین، ترکیه، عمان، افغانستان، هند و عربستان و همچنین در کشورهای ساحل عاج، گینه، مالی و کنگو درقاره آفریقا این برنامه به طور هماهنگ برگزار می شود.