اسماعیل باباعلی اولیایی شبیه خوان امام حسین (ع) در خصوص گروه تعزیه خوان خود گفت: این گروه پایه و اساسش به سرپرستی مرحوم حاج آقا معینیان از سال ۹۰ تشکیل شد.

وی در راستای نقش خود و اولیا خوانی اظهار داشت:  انتخاب این نقش به استعداد آدم ها برمی گردد که من با توجه به سوز صدایم برای اولیا خوانی انتخاب شدم اما کم کم نقش های مخالف خوان را هم اجرا می کنم.

اولیایی درباره محل اجرای اثر خود بیان کرد: در دانشگاه  علوم دارویی روی صحنه می رویم که قرار است، در دانشگاه های تهران و دندانپزشکی هم اجرای این تعزیه را داشته باشیم.

وی در خصوص هدف تعزیه خوانی اظهار داشت:  با وجود اینکه ممکن است گاهی پول خود نمایش هم در نیاید اما باز برای نشان دادن این هنر قدیمی تمام تلاشمان را  می کنیم تا واقعه عاشورا را با نمایش به نسل های مختلف نشان دهیم.

شبیه خوان امام حسین(ع) با بیان اینکه هیچ پولی در جیب خودمان نمی رود، گفت: اگر هم پولی بماند خرج خود تعزیه خوانیمان میکنیم؛ چون این یک کار دلی است که در راه امام حسین(ع) صورت می گیرد و هر نوع گرفتن دستمزد غیر متعارف اشتباه است.

وی درباره حزن انگیزترین صحنه تعزیه خوانی مطرح کرد: همه قسمت ها دل آدمی را به درد می آورد اما از آنجایی که من نقش حضرت زینب را بازی کرده ام، قسمت وداع وی با امام حسین (ع) بسیار سخت و ناراحت کننده است‌.

گفتنی است؛ این تعزیه خوانی هفتم امام حسین (ع) در دانشگاه علوم دارویی روی صحنه می‌رود.