کتاب «بی من، با ولی» درباره ولایت فقیه به تازگی توسط نشر معارف به چاپ دوم رسیده است.

 

کتاب «بی‌ من، با ولی» نوشته انسیه ‌سادات هاشمی است که با قلمی روان درباره تبیین ولایت فقیه نوشته شده است.

کتاب «بی‌ من، با ولی» از «مقدمه و سه فصل چرا ولایت فقیه، تنهایی ولی فقیه و ولایتمداری» تشکیل شده است. در فصل اول عناوینی همچون: «مفهوم ولایت فقیه، پیشینه و چرایی ولایت فقیه، قرآن و حکومت، اگر حکومت این قدر ضرورت داشت علی علیه‌السلام سکوت نمی‌کرد، چه اصراری به وجود رهبر دینی است، آیا با رساله‌ نوشتن کار حکومت اسلامی راه می‌افتد، ولی‌ فقیه‌های بعد از امام زمان(عج)‌، مقبولیت ولی‌فقیه؛ آیت ‌الله‌ خامنه‌ای چطور رهبر شد، صلاحیت مقام معظم رهبری، اعلم ‌بودن، رفراندوم دوباره و مدینه فاضله جامعه بدون حکومت» مورد بررسی قرار گرفته است.

نویسنده در رابطه با مفهوم ولایت فقیه نوشته است: «ولایت فقیه هم یعنی جامعه اسلامی به دست کسی سپرده شود که علم تخصصی به اسلام دارد و می‌تواند برای مسائل جدیدی که پیش می‌آید، از علمش بهره بگیرد و حکم بدهد.»

نویسنده در فصل دوم کتاب به مباحثی مانند: «تنهایی ولی فقیه گذشته و حال، تعریف عوام و خواص، نشانه‌های مرگ ارزش‌ها در جامعه، متغیرها، ولایت‌ ستیزی در تاریخ اسلام، در سقیفه چه خبر بود، ایجاد رعب و وحشت در شهر، شبهات پس از پیامبر(ص)، خواص و شبهات، سعد وقاص، عبدالله بن عمر، محمد بن حنفیه، دنیاطلبی خواص و عوامل تنهایی ولی در زمان کنونی» پرداخته است.

نویسنده در بخش «تنهایی ولی فقیه؛ گذشته و حال» نگاشته است: «تاریخ بارها ولی خود را تنها گذاشته و امانت خدا را بر زمین نهاده است. سقیفه و کربلا از نمونه‌های بسیار تلخ تنهایی ولی هستند. امروز هم نشانه‌هایی از تکرار تاریخ می‌بینیم. مهم‌ترین عاملی که در طول تاریخ باعث تنهایی ولی شده و بدترین حوادث را برای اسلام رقم زده است، مرگ ارزش‌ها است.»

گفتارهایی نظیر «روش پیغمبر(ص) برای ایجاد جامعه اسلامی، اصول ولایتمداری، حاصل ولایتمداری، تکلیف پیوستگان به دشمن، عشق و ولایت، نشانه‌های بی‌ولایتی در روایات، راه‌حل، نظام جمهوری اسلامی و ولایت امر، تنظیم قانون اساسی بر اساس ولایت امر، ارتباط ارکان و ارگان‌های نظام با ولایت فقیه، رئیس جمهور و وزیران» در فصل سوم دیده می‌شود.

در گفتار نظام جمهوری اسلامی و ولایت امر می‌خوانیم: «فرض این است که ما نظام جمهوری اسلامی را از نظر تمامی جنبه‌های سیاسی و ولایتی و از جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی، یک نظام اسلامی می‌دانیم. آنچه فعلاً به بحث ما مربوط می‌شود، آن جنبه سیاسی است؛ یعنی اینکه ما نظام اسلامی را چگونه در حوزه ولایت امر و امامت قرار می‌دهیم؟ نظام اسلامی با چند شرط، تحت حوزه ولایت امر قرار می‌گیرد.»

چاپ دوم کتاب «بی‌ من، با ولی» در 144 صفحه، قطع پالتویی، دو رنگ، صفحه آرایی جذاب، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 5000 تومان منتشر شده است. 

 

 

همچنین چاپ هفدهم کتاب «راز یک فریب» نوشته یوسف غلامی هم از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.

کتاب «راز یک فریب» در هفت فصل بهای یک لباس، بازسازی اندیشه، آفات خوشبختی، نقاشی خدا، شکوه و اقتدار زن، حجاب و آزادی، آرامش و امنیت روانی در سایه آزادی جنسی و خواب مغناطیسی زنان و آن‌گاه مردان تنظیم و تدوین شده است.

مخاطبان این کتاب با موضوعاتی نظیر حجاب؛ آغاز یک راه، شنیدنی‌های زنان خیابانی، پیدا بودن یک تار مو!، حجاب؛ میوه شناخت، آفات خوشبختی، زن؛ برتر یا کمتر از مرد یا مشابه؟، حجاب؛ تأکید بر حق متفاوت بودن زن با مرد، گفت‌وگو با دختران در کالیفرنیا، خصوصیات زنان، حجاب و حفظ کدام شخصیت؟، حیای پسندیده و شرم ناپسند، رابطه حجاب زن و غیرت مرد، عوامل سلب آزادی‌ها!، گفت‌وگوی آزادی با دختران سوئدی، پوشش زنان و مهار مردان، طرح‌های رهایی‌بخش برای زنان و مردان، جداسازی مدارس دخترانه و پسرانه در آمریکا، فروپاشی خانواده، اعتیاد، ناپاکی و اشتغال زنان، از ریاست خانه به استخدام کارخانه و فروش و قاچاق جهانی زنان آشنا می‌شوند.

یوسف غلامی، نویسنده کتاب «راز یک فریب» با اشاره به تحقیقات هجده ساله خود درباره رفتارهای اجتماعی دختران و زنان و تحقیق و نظرسنجی در این باره و گفت‌وگو با شماری از زنان بی حجاب مسلمان و غیرمسلمان گفت: پس از این همه سال، تصوّر می‌کنم تا فردی به دانش جامعه شناسی و روان شناسی آشنا نباشد و نیز اظهار نظرهای خانم های بی حجاب را نشنیده و کتاب هایی که درباره حجاب است نخوانده باشد، بهتر است در این باره به خلق اثری نپردازد و نظریه پرداز حجاب نباشد.

این پژوهشگر حوزه مطالعات زنان و خانواده با بیان اینکه مشکل رفتارهای اجتماعی دختران و زنان، کمبود کتاب درباره حجاب نیست، بلکه فراوانی کتاب‌هایی است که اغلب حرفهای تکراری، نگاه محدود و ادبیات بیگانه با روحیات مخاطب دارند، خاطرنشان کرد: مخاطب من در این کتاب، هر فردی است که بخواهد اندکی از راز پوشش زن را بداند و به فریب کاری غرب پی ببرد.

چاپ هفدهم کتاب «راز یک فریب»، در 248 صفحه، قطع رقعی، دو رنگ، تیراژ 5000 نسخه و قیمت 9000 تومان روانه بازار کتاب شده است. دفتر نشر معارف تاکنون از این نویسنده کتاب‌های «اخلاق و رفتارهای جنسی»، «گزیده پس از غروب: تحلیل حوادث پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)»، «عقل متفاوت زنان»، «بهای یک لباس»، «آموزش و هدایت کودک»، «فردا مرا خواهید شناخت؛ روزگاری فرمانروایی و شکیبایی امیر مومنان(ع)» و «تبسم نامها؛ نامها و القاب حضرت فاطمه(س)» منتشر کرده است.

****

برای تهیه کتاب «راز یک فریب» و «بی‌ من، با ولی» و دیگر محصولات دفتر نشر معارف می‌‏توان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (02537740004) یا از طریق فروشگاههای پاتوق کتاب اقدام کرد.