چرا رحیم نوروزی بازیگر شد؟

رحیم نوروزی بازیگر سینما و تلویزیون، در خصوص چگونگی ترغیب مردم به کتابخوانی اظهار داشت: من نمی‌دانم چطور باید مردم را ترغیب کرد؛ من خودم نادانسته‌هایی دارم که برای دانستنشان کتاب می‌خوانم، جستجو می‌کنم و لذت می‌برم. شاید مردم بخواهند در جهل مرکب بمانند و کتاب نخوانند، من نمی توانم کاری کنم جز آنکه کتاب بخوانم.

 

وی درباره ارتباط بازیگری با کتابخوانی گفت: بازیگری که کتاب نخواند، بازیگری ناآگاه است و هنرمندی خلاق و پویا نیست. بازیگر نیازمند به داشتن دانش‌های مختلف است؛ او باید روانشناسی، فلسفه و بدن و حرکت بداند و بشناسد و این شناخت پایانی ندارد و راه بی نهایت است، اما انگیزه من از بازیگری دانستن بود.

نوروزی ادامه داد: من برای کشف چیزهای جدید به سراغ بازیگری رفتم.

این بازیگر در خصوص علاقه‌اش به بازی در نقش قهرمانان کتاب‌ها گفت: من وسوسه برای بازی کردن نقش‌های آنچنانی ندارم و فاقد اشتیاق باطنی برای بازیگری هستم، اما دوست داشتم  فیلم «دفتر یادداشت‌های روزانه یک نویسنده» نوشته داستایفسکی را بسازم.

وی در خصوص آخرین فعالیت خود عنوان کرد: در حال حاضر به صورت جدی مشغول تدریس هستم.

نوروزی در پایان گفت: من در حال حاضر مطالعه کتاب «جزء از کل» با ترجمه پیمان خاکسار را در دست دارم؛ کتاب «عشق و اراده» را هم که درباره روان‌درمانی است، برای مطالعه پیشنهاد می‌کنم.