شهاب حسینی بازیگر سینما و تلویزیون در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ با ایفای نقش در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. همچنین او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ میلادی را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. وی در اینستاگرامش خاطره ای خواندنی از یکی از هوادارانش را منتشر کرد.

وی نوشت:

"یه خاطره ی کوتاه از یکی از دوستان:  اصلاً اهل فیلم و تلویزیون و.. نیستم طبیعتا کارای زیادی از این اسطوره هم ندیدم شاید به زور ٢ تا فیلم اونم نیمه نصفه اما یادمم نمیره ٤ سال پیش تو خانه دریا بودیم خواهرم گفت البرز این شهاب حسینی ه منم چون نمیشناختمش پرسیدم مثلا رییس یه شرکت بزرگه؟ یا یه دکتر معروفه یا...؟  اونم سریع گفت : نه بابا یه بازیگر خیلی هنرمنده  منم برای اینکه خواهرم رو سورپرایز کنم تو دلم گفتم میرم باهاش سلام کنم و ٤ تا کلمه باهاش حرف بزنم . همین طور که بهش نزدیک تر شدم با کمال اعتماد به سقفی خواستم بلند سلام کنم اما خیلی تعجب کردم که قبل من اون به من سلام کرد و حتی با وجود اینکه همسر و بچه هایش هم کنارش بودند از روی صندلی اش بلند شد و به من دست داد . اصلا چنین انتظاری نداشتم

{چون تقریبا تمام افراد سلبریتیه ایران با سایر جامعه (حتی افراد تامین تر و موفق تر از خودشان) بسیار سرد رفتار میکنند گویی از حضورشان رنج میبرند}  منم که از ری اکشنش خیلی خوشم اومده بود کلی بیشتر از زمانی که تو فکرم بود باهاش صحبت کردم . در آخر میخوام بگم که در این مرد هزاران درس فروتنی نهفتس که کاش ما هم بیاموزیم. در تاریخ ایران میمانی تا ابد و یک روز افتخار است."

شهاب حسینی خاطره یکی از هوادارانش را منتشر کرد+اینستاپست