«ویولون تایتانیک» به ایران می‌آید

آرش عباسی - مدیر پروژه «ساختن از هیچ» گفت: پیترو فلوریدیا -کارگردان شاخص تئاتر تجربی ایتالیا- قرار است با همراهی دانشجویان و علاقه‌مندان تئاتر ایران و طی یک کارگاه یک هفته‌ای، نمایشی را برای اجرا آماده کند.

او افزود: در پروژه «ساختن از هیچ» که قرار است آذرماه امسال در مرکز مطالعات قشقایی اجرا شود، پیترو فلوریدیا نمایشنامه‌نویس، کارگردان و مدیر کمپانی cantieri metici ایتالیا قرار است در قالب این پروژه نمایش «ویولون تایتانیک» را با دانشجویان و علاقه مندان بازیگری و طی یک کارگاه هفت روزه آماده و در تالار قشقایی به اجرا برساند.

مدیر گروه تئاتر موج ادامه داد: نمایش «ویولون تایتانیک» بر اساس کتاب «پایان تایتانیک» اثر هانس ماگنوس انتسنبرگر نوشته شده است و پیترو فلوریدیا پیش‌تر این نمایش را در کشورهای ایتالیا، فرانسه، لهستان و برزیل با بازیگرانی از این کشورها به اجرا رسانده و حالا قرار است با همکاری گروه تئاتر «موج» این تجربه را در ایران تکرار کند.

عباسی همچنین گفت: برای این کارگاه و اجرا، تنها تعداد محدودی بازیگر پس از تست انتخاب خواهند شد، به همین دلیل علاقه مندان به حضور در این کارگاه می‌توانند با مراجعه به سایتwww.arashabbasi.com برای تست ثبت نام کرده و بعد از پذیرش با پرداخت شهریه در کلاس‌ها حضور داشته باشند.
براساس این گزارش، پروژه «ساختن از هیچ» قرار است از ۱۱ تا ۲۹ آذرماه در تالار قشقایی اجرا شود و علاوه بر اجرای نمایش «ویولون تایتانیک» دو کارگاه دیگر و چند اجرا از گروه تئاتر «موج» به همراه چند نمایش خارجی هم به صحنه می‌روند.