در میان گزینه‌هایی که برای تصدی پست‌های خالی مطرح است، اسم‌ها‌یی چون محمد علی نجفی، محمد بطحایی، نصرالله سجادی و محمود سلطانی فر به گوش می‌رسد. در این میان اما نظر مردم چیست و آنها چه کسانی را برای تصدی پست‌های وزارتخانه‌های خالی از وزیر در نظر دارند؟


**مواهب فضای مجازی!
خوشبختانه در عصر ارتباطات رسانه‌هایی چون توئیتر، اینستاگرام و... این امکان را به سیاستمداران می‌دهد تا از افکار و نظرهای مردم آگاه شوند. در همین راستا حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهوری در درخواستی توئیتری خطاب به مردم از آنها خواست تا برای وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش وزرایی را معرفی کنند. این اتفاق علاوه بر آنکه با استقبال مردم رو به رو شد و به نوعی اتفاقی تقریبا جدید برای آنها بشمار می‌رفت، باعث شد تا مشاور رئیس جمهور به جمع بندی کافی از گزینه‌های موردنظر مردم برای تصدی این پست‌ها‌ برسد. در میان گزینه‌هایی که این روزها مطرح است اما مردم گزینه‌ها‌یی دیگر را برای تصدی سه وزارتخانه مهم کشور درنظر داشتند. با توجه به آنچه که مردم در واکنش به این توئیت حسام الدین آشنا نوشته اند سه نوع واکنش را می‌توان دید. عده‌ای به حسام الدین آشنا گفته بودند که در اوایل کار دولت نیز چنین سوالی را از آنها پرسیده بوده و حالا هیچ یک از آنهایی که به او پیشنهاد داده بودند، وزیر نشدند. عده‌ای دیگر باتمسخر معتقد بودند که نظرشان تاثیری در تصمیم گیری‌ها‌ ندارد اما در این میان عده دیگری نیز بودند که از این اقدام معاون رئیس جمهور استقبال کرده بودند و وزرای دلخواه خود را معرفی کردند. در میان گزینه‌ها‌یی که مردم برای تصدی وزارتخانه‌ها پیشنهاد داده بودند نام سه نفر بیش از سایرین به چشم می‌خورد؛ احمد مسجد جامعی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد دادکان برای وزارت ورزش و جوانان و محمد علی نجفی برای وزارت آموزش و پرورش. این سه اسم در کنار نام‌ها‌یی چون محسن مهرعلیزاده و نصرالله سجادی برای وزارت ورزش و جوانان، رضا صالحی امیری، علیرضا بهشتی و سیدمحمود دعایی برای وزارت فرهنگ و ارشاد، مرتضی حاجی برای وزارت آموزش و پرورش مطرح شدند. در این میان نیز افرادی بودند که پیشنهاد داده بودند تا تصدی وزارت آموزش و پرورش به یک زن داده شود و عده‌ای نیز خواستار آن بودند تا کسی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیاید که شجاع باشد و بتواند جلو خودسرها در حمله به کنسرت‌ها را بگیرد. در ادامه به معرفی کسانی می‌پردازیم که عموم مردم خواهان حضور آنها در وزارتخانه‌های بی وزیر هستند.


**محمدعلی نجفی – وزارت آموزش و پرورش
محمدعلی نجفی، مشاور اقتصادی رئیس جمهور که سیاستمداری اصلاح طلب نیز است، در سال پایانی دولت جنگ و در دو دوره دولت‌ها‌شمی رفسنجانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش خدمت کرده است. از مهمترین اقدامات وی در زمان تصدی وزارت آموزش و پرورش، تغییر نظام آموزشی به ترمی واحدی، افزایش بی‌سابقه حقوق معلمان و ایجاد مدارس نمونه دولتی و غیرانتفاعی می‌باشد. پس از دولت‌ها‌شمی او با حکم رئیس دولت اصلاحات به ریاست سازمان برنامه و بودجه انتصاب یافت. در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری نیز، شایعاتی مبنی بر نامزدی وی به گوش می‌رسید که این امر محقق نشد.


**محمد حسین دادکان – وزارت ورزش و جوانان
محمد حسین دادکان معروف به محمد دادکان، بازیکن سابق باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران در سال‌های ۱۳۵۴ تا ۱۳۶۱ و همچنین رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران می‌باشد. او اکنون استاد گروه فیزیولوژی ورزشی، دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی و معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد.


از سوابق مدیریتی ورزشی او می‌توان به نائب‌رئیسی فدراسیون فوتبال، ریاست سازمان لیگ فوتبال، رئیس فدراسیون فوتبال، معاونت تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و عضویت در هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا اشاره کرد.


**احمد مسجد جامعی
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس پیشین این شورا و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت اصلاحات است. او فرزند آیت اله مصطفی مسجدجامعی، از علمای بنام تهران نیز است. وی مدرک کارشناسی ارشد جغرافیای انسانی نیز از دانشگاه تهران دارد. او وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوم اصلاحات بوده است. مسجدجامعی بنیانگذار بسیاری از فعالیتهای فرهنگی همچون نمایشگاه بین‌المللی کتاب، نمایشگاه بین‌المللی قرآن و خانه کتاب بوده و بسیاری از کارشناسان و اهالی سینما دوران حضور وی در وزارت ارشاد را یکی از بهترین دوران‌ها و بازترین فضاها دانسته‌اند.
او همچنین عضو دوره سوم شورای شهر تهران بود و در دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حمایت ائتلاف اصلاح طلبان به شورای اسلامی شهر تهران راه یافته است. مسجد جامعی نهایتاً با کسب ۱۶ رای رئیس شورای شهر چهارم شد و رقیب اصلی خود، مهدی چمران را شکست داد، اما در سال دوم این شورا از ریاست این شورا برکنار شد و ریاست شورای شهر را مجدداً به مهدی چمران بازپس داد. اما در این میان نیز عده‌ای به طنازی پرداختند و زیر متن آشنا، ‌ها‌نیه توسلی را برای تصدی وزارت ارشاد و سعید عبدولی را برای وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد دادند.


حال باید دید که چقدر حسن روحانی از نظرات مردم برای انتخاب وزرایش استفاده خواهد کرد و آیا این نام‌ها‌ جایی در کابینه رئیس جمهور خواهند داشت یا خیر؟


**در میان گزینه‌ها‌یی که مردم برای تصدی وزارتخانه‌ها پیشنهاد داده بودند نام سه نفر بیش از سایرین به چشم می‌خورد؛ احمد مسجد جامعی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد دادکان برای وزارت ورزش و جوانان و محمدعلی نجفی برای وزارت آموزش و پرورش
**خوشبختانه در عصر ارتباطات رسانه‌هایی چون توئیتر، اینستاگرام و... این امکان را به سیاستمداران می‌دهد تا از افکار و نظرهای مردم آگاه شوند