کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون، وضعیت اکران سینمای ایران را ناعادلانه خواند و گفت: اکران در سینمای ایران عادلانه نیست و برخی فیلم ها در زمان اکران با مشکلات متفاوتی روبرو می شوند و آن طور که باید دیده نمی شوند.

وی ادامه داد: فیلم برای پخش و اکران مناسب باید پخش کننده خوبی داشته باشد. منظور من از پخش کننده خوب، کسی است که دغدغه سینما و فیلم را داشته باشد. دغدغه ای که خیلی کم در میان پخش کنندگان دیده می شود.

بازیگر فیلم سینمایی "سایه های آرام" تبلیغات را مهم ترین عامل فروش فیلم دانست و افزود: از نظر من تبلیغات برای پخش و دیده شدن فیلم بسیار موثر است. خوشبختانه امسال شاهد اکران فیلم های موفقی بودیم که هم از لحاظ هنری و هم از جهت فروش رضایت مخاطب و تولید کنندگان را جلب کرده بود. یکی از مهم ترین دلایل این فروش موفق برای این فیلم ها تبلیغات آنها بود.

تهامی تصریح کرد: برخی از فیلم ها ارزش این فروش ها را دارند اما بعضی از این فیلم ها چیز خاصی برای بیان نداشته و باز هم می فروشند و من مطمئنم تبلیغات زیادی که انجام شده باعث فروش آن فیلم ها می شود.

بازیگر فیلم "رگ خواب" درخصوص انتخاب فیلم ها از سوی پخش کنندگان اذعان کرد: گاهی انتخاب ها برای یک فیلم از سوی پخش کننده بر اساس ژانر و یا برخی اسامی اتفاق می افتد و این انتخابات همواره نمی توانند انتخاب درستی باشند. بنابراین امیدوارم تهیه کنندگان برای تولید و یا مردم در انتخاب فیلم ها برای تماشا معیارهای درستی را در نظر بگیرند و بر اساس اسامی و یا حاشیه هایی که فیلم بعد و قبل خود ایجاد می کند فیلم را انتخاب نکنند.

تهامی با اشاره به تجربه عدم موفقیت در فروش برای برخی آثار خاطرنشان کرد: به عنوان مثال فیلم "گناهکاران" به کارگردانی فرامرز قریبیان در سینمای ایران نمونه تازه ای بود اما همین فیلم در گیشه با شکست روبرو شد و دلیل آن به نظر من عدم دغدغه مندی پخش کننده نسبت به این فیلم و نداشتن تبلیغات مناسب بود. از این دست فیلم ها کم نیستند و من می توانم به "برف روی شیروانی داغ" و "شبانه" اشاره کنم که در زمان خودشان اگر تبلیغات حال حاضر را داشتند می توانستند این فروش خوبی داشته باشند.