تداعی خاطره با آهنگ "آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو " به بهانه روز 13 آبان

محمد جواد رجب بیگی کارگردان مستند «رزم آهنگ» درباره این مستند توضیح داد: هدف از ساخت این اثر بازنمایی سرودهای انقلاب و نشان دادن چگونگی ساخت آنها برای نسل جوان است. همچنین کوشیم در این مستند قدردانی از سراینده ها و آهنگسازهای انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی افزود: از همین رو سراغ سرود معروف «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو» رفتیم و برای ساخت این پروژه از تصاویر آرشیوی و همچنین فیلمبرداری از لانه جاسوسی استفاده کردیم.

این مستندساز یادآور شد: در «رزم آهنگ» با افرادی همچون حسینی دانشجوی پیرو خط امام که از عوامل تسخیر لانه جاسوسی بوده است و نیز اسفندیار قره باغی خواننده و سید محمد میرزمانی تنظیم کننده گفتگو کردیم و همچنین مصاحبه تلفنی با احمد علی راغب آهنگساز این سرود داشتیم.

رجب بیگی تصریح کرد: سرود «آمریکا آمریکا» جزو نوستالژی ترین سرودهای انقلاب اسلامی ایران است و پرداختن ما به آن کاری بود کوچک به جهت قدردانی از عوامل این سرود و همینطور هدیه ای بود به مناسبت سیزدهم آبان روز دانش آموز.

عوامل «رزم آهنگ» عبارتند از تهیه کننده: شبکه مستند سیما، حسین سبطی، فیلمبردار: شاهو خوانگر، دستیار کارگردان، برنامه ریز و مدیر تولید: مهدی نهاوندی نژاد، تدوین: مهدیه زینل زاده.

این تولید جدید شبکه مستند، پنجشنبه ۱۳ آبان ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و جمعه ۱۴ آبان ساعت ۱۲ بازپخش می شود.