«روایت دیدار» در جشنواره فیلم عمار

طبق گزارش رسیده، حمیدشعبانی صمغ‌آبادی، مستندساز درباره حضورش  درهفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به ارسال شش اثر به این جشنواره عنوان کرد: مستند «یاران خراسانی» درباره شعری به همین نام سروده رهبر معظم انقلاب است که این مستند بر اساس شعر و صدایی که از ایشان وجود دارد، ساخته شده است.

وی افزود: کار دیگری که برای جشنواره عمار آماده کرده‌ام یک مستند سه قسمتی با نام «روایت دیدار» است؛ قسمت اول مستند «ابوسجاد»، قسمت دوم «آواز گنجشک‌ها» و قسمت سوم «حرم تا حرم»نام دارد اما از آنجایی که پرداخت هرکدام متفاوت است آنها را جداگانه به جشنواره ارسال کرده‌ام.

این مستندساز ادامه داد: سوژه کلی ساخت مستند «روایت دیدار» در مورد دیدار خانواده‌های شهدای مدافع حرم با رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ مستند هم به این صورت ساخته شد که با تعدادی از خانواده‌های ملاقت کننده با رهبر معظم انقلاب مصاحبه‌هایی درمورد شهدای آنها انجام شد و بخش عمده زمان ساخت مستند به دیدار این خانواده‌ها با رهبر معظم انقلاب اختصاص داشت.

شعبانی خاطرنشان کرد: قسمت نخست مستند روایت دیدار که «ابوسجاد» نام دارد به «شهید کجباف» از شهر اهواز، قسمت دوم که «آواز گنجشک‌ها» نام دارد به «شهید بادپا» از استان کرمان و قسمت سوم که «حرم تا حرم» نام دارد به «شهید مالامیری کجوری» از شهر قم اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: مستند «من و مرتضی» نیز دیگر مستندی است که برای هفتمین جشنواره فیلم عمار درنظر گرفته‌ام؛ این کار درمورد «مرتضی حدادی» یکی از شهدای مدافع حرم از لشکر فاطمیون بوده که «طاهره رحیمی» همسر این شهید بزرگوار نیز در این مستند راوی داستان است و نریشن این کار رااوبا گویش افغانستانی بیان کرده است.

این مستندساز تصریح کرد: در مستند «من و مرتضی» از آشنایی تا زمان شهادت این رزمنده افغانستانی برای مخاطبان روایت و بیان می‌شود که این شهید باتوجه به اینکه وضعیت مالی خوبی داشته جذب گروه فاطمیون شده و به سوریه می رود و در نهایت به شهادت می رسد.

شعبانی پیرامون آخرین مستند ارسالی خود به جشنواره عمار گفت: در مستند «هورامان،ابرهامی‌بارد» خدمات تخصصی بهداشتی و درمانی ارائه‌شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) درنقطه‌ صفرمرزی روایت می‌شود.

هفتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همچون سال‌های گذشته در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی»، از ۸ تا ۱۷ دی ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت این جشنواره به نشانی AmmarFest.ir اثر خود را در یکی از بخش‌های«فیلم»، «فیلمنامه» و «نقد، مقاله وپژوهش‌های سینمایی» تا 30 آبان و در بخش‌های «فیلم ما»، «تولیدات رادیویی»، «اقلام تبلیغی» و «لوح نگار» تا ۱۰ آذر ثبت‌نام و حداکثر پنج روز پس از آن، اثرشان را دبیرخانه تحویل دهند.

***

 طبق اعلام دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، برخی مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی کشور برای تعدادی از فیلمسازان منتخب هفتمین دوره این رویداد سینمایی- هنری، جوایز ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر، به پنج فیلمساز برگزیده هفتمین جشنواره عمار با رویکرد فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر، جوایز ویژه‌ای اهدا می‌کند.

این ستاد به ترتیب چهار سکه تمام بهار آزادی برای نفر اول، سه سکه برای نفر دوم، دو سکه برای نفر سوم و یک سکه برای نفرات چهارم و پنجم برگزیده به عنوان جوایز ویژه اهدا می‌کند.

همچنین ستاد اقامه نماز نیز به سه اثر برگزیده با موضوعیت نقش نماز در پیشگیری از فحشا و منکر، به ترتیب 20، 15 و 10 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر اهدا می‌کند.

همرکز اسناد انقلاب اسلامی برای اثر منتخب با موضوع تاریخ معاصر کشور و فتنه 88 در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، یک سکه تمام بهار آزادی درنظر گرفته است.