تهیه آرت‌بوک به حمایت نیاز دارد
اسماعیل حاتمی کیا عکاس و کارگردان سینما تهیه "آرت بوک" فیلم "بادیگارد" را اقدامی تازه در سطح سینمای کشور دانست و گفت: تهیه و تولید آرت بوک یا همان کتاب هنری، سالیان زیادی است که در کشورهای خارجی انجام می شود. تولید آرت بوک بیشتر برای پروژه های عظیم خارجی مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت اکثر پروژه های عظیم از آرت بوک بهره می برند.
 

وی درباره سابقه "آرت بوک" در سینمای ایران اینگونه ادامه داد: پیش از این در سینمای ایران "آرت بوک" به این شکل وجود نداشته و این نقصی بود که همواره در پروژه های سینمایی به چشم می خورد.

حاتمی کیا در توضیح نبود این تولیدات در سینمای ایران افزود: این نقص بدون شک به خاطر نبود فضایی است تا بتوانند به تولید "آرت بوک" بپردازند. این کتاب بیش از آنکه هنری باشد به اتفاقات تکنیکال سینما مربوط بوده و امری کاملاً فنی محسوب می شود.

وی در مورد تولید محتوای این کتاب تصریح کرد: آرت بوک اتفاقی بین المللی است و اولین کاری که ما باید انجام می دادیم، بومی سازی آن بود. بیشترین مشکلی که برای تولید این کتاب با آن مواجه بودیم را می توان ادبیات آن دانست.
 

حاتمی کیا قهرمان پروری در کاراکترهای سینمایی را یکی از رسالت های آرت بوک خواند و خاطرنشان کرد: تولید این نوع کتاب ها به تولید شخصیت هایی کمک می کند که می توانند به عنوان قهرمانانی دائم و همیشگی در فیلم ها حضور داشته باشند. شخصیت "حاج حیدر ذبیحی" در فیلم بادیگارد می تواند از طریق همین کتاب هنری به عنوان قهرمانی ثبت شده بعدها در سینمای ایران مورد استفاده قرار گیرد. قهرمانان ما می تواند از طریق آرت بوک تعریف شده و به مردم معرفی شوند. اتفاقی که بی شک بدون حمایت های جدی وبزرگ امکان پذیر نیست.