تفاوت مولوی با بقیه شعرا

نظام‌الدین نوری کوتنایی مولف کتاب «مولوی و قرآن» که در مراسم رونمایی این کتاب در اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، با بیان اینکه صحبت کردن در مورد اشخاص بزرگ خیلی سخت است، گفت: حافظ، سعدی، فردوسی و مولانا همه شاعرند اما زندگی‌شان با هم متفاوت است. در این میان مولوی با همه شعرا فرق دارد و مسیری که انتخاب کرده مسیر الهی است.

وی ادامه داد: مولانا به همه سطوح زندگی وارد شده و آثاری را از خودش به جا گذاشته که همه دنیا به واسطه آن از سرچشمه لایزال هستی بهره می‌برند.
 
نوری کوتنایی اظهار داشت: به نظر من مولانا به سرچشمه هستی وارد شده بود، البته حافظ نیز به دریای هستی رسیده است.
 
همچنین ولی پور دبیر انجمن ترانه در بخش دیگری از مراسم رونمایی از کتاب «مولوی و قرآن» اظهار داشت: شاید نویسنده کتاب «قرآن و مولوی» آنچه را خوانده به کار گرفته است اما در این میان نکته مهمی که من می‌خواهم از نگاه فرهنگی به آن بپردازم، این است که همه به دنبال جامعه ایده آل هستیم و شکل‌گیری چنین جامعه‌ای نیازمند بهره‌گیری از تجربه فرهیختگان است. نوری کوتنایی نیز یکی از این فرهیختگان است که تجربیاتش را در اختیار ما قرار داده تا بتوانیم جامعه ایده آل را شکل بدهیم.
 
وی خاطرنشان کرد: ویژگی خاص نویسنده کتاب «مولوی و قرآن» این است که نگاه مهربان و دوست داشتنی دارد و می‌تواند برای فرهنگ کشور وقت بگذارد.
 
گفتنی است؛ میلانی دبیر اجرای کنگره‌های بین‌المللی «صدای پای آب» نیز در حاشیه این مراسم از پیوند تنگاتنگ نسل کلاسیک کشورمان با نسل جوان در عرصه ادب و هنر یاد کرد و گفت: این امر یکی ار فرصت های ادبی ماست.