ستاره بالیوود در فیلم تازه مجیدی
نخستین فیلمساز ایرانی نامزد اسکار که آخرین ساخته‌اش را در خارج از مرزهای ایران روانه پرده سینماها کرده، این روزها برای ساختن نخستین فیلم غیرفارسی‌زبان خود در هند به سر می‌برد.

 هر چند مهران کاشانی پیش از این اعلام کرده بود مجید مجیدی فیلمنامه «پشت ابرها»ی او را در سرزمین 72 ملت می‌سازد اما رسانه‌های هند همچنان نام پروژه فیلمساز سرشناس ایران را «باغ‌های معلق» معرفی می‌کنند؛ فیلمی که مجیدی در چند سال اخیر پیگیر ساختن آن بود و برای فراهم کردن زمینه، انتخاب بازیگران و یافتن محل‌های فیلمبرداری چندبار به هند سفر کرده بود. یکی،‌دو روزنامه هم این پروژه را «بدون نام» دانسته‌اند.

انتشار چند تصویر از خالق «بچه‌های آسمان» در کنار یکی از مشهورترین بازیگران زن بالیوود نشان داد مجیدی وارد مرحله تولید شده و به‌احتمال فراوان در آینده نزدیک باغ‌های معلق یا همان پشت ابرها را در هند کلید خواهد زد. دیپیکا پادوکان که برای حضور در مراسم اهدای جوایز موسیقی اروپایی MTV به روتردام در هلند رفته بود، به سرزمین مادری خود بازگشت تا همکاری با یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلمسازان ایران و آسیا را آغاز کند.

پادوکان که بیشتر در فیلم‌های پرزرق و برق بالیوودی ایفای نقش کرده و پایش به‌تازگی به هالیوود هم باز شده، در صحنه آزمایشی فیلم تازه مجیدی لباس‌هایی سنتی و مندرس به تن دارد و همین باعث غافلگیری و شگفتی محافل رسانه‌ای در هند شده است. گفته می‌شود پروژه اوایل سال2017 یعنی کمتر از 2‌ماه دیگر در بمبئی، دهلی، بخش‌هایی از کشمیر، ایالت اوتارپرادش و راجستان مقابل دوربین می‌رود.

کاشانی که پیش‌تر هم با مجیدی در نگارش فیلمنامه چند فیلم همکاری کرده، پشت ابرها را پروژه‌ای در ادامه آثار پیشین خالق «محمد رسول‌الله(ص)» دانسته و از حضور قطعی یک نوجوان در نخستین تجربه بازیگری خود در این فیلم خبر داده است. داستان درباره نوجوانی است که در کودکی از خانواده جدا افتاده و پس از سال‌ها در پی یافتن هویت تازه خود است.

مجیدی به واسطه ساختن فیلم‌هایی چون «رنگ خدا»، «باران» و «آواز گنجشک‌ها» از محبوب‌ترین فیلمسازان ایرانی در چند کشور آسیایی ازجمله هندوستان و مالزی است و چند فیلم او در این کشورها بازسازی و با موفقیت اکران شده است. او از مدتی پیش به هند رفته تا در یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سینمایی جهان فیلمی به شیوه خاص خود بسازد.