"عزیز آمریکایی"جوایز فیلم مستقل بریتانیا را کسب کرد

 مراسم اهدای جوایز فیلم مستقل بریتانیا یکشنبه ۱۴ آذر با اجرای جنیفر ساندرز در لندن برگزار شد. در این مراسم فیلم «عزیز آمریکایی» چهار جایزه از جمله جوایز بهترین فیلم مستقل، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر زن و دستاورد برجسته در فیلمبرداری را از آن خود کرد.

«زیر سایه» (Under the Shadow) فیلم جدید بابک انوری در ژانر وحشت نیز در این مراسم با دریافت سه جایزه شب موفقی داشت. در این مراسم جایزه بهترین کارگردان فیلم اولی و بهترین فیلمنامه به بابک انوری و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن به آوین منشادی اهدا شد. زبان فیلم «زیر سایه» فارسی است و به همین دلیل به عنوان نماینده انگلیس در هشتادونهمین دوره جوایز اسکار به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شده است.

در این میان کن لوچ هم با فیلم «من دنیل بلیک» در شب جوایز فیلم مستقل بریتانیا دست خالی نماند. دیو جانز برای نقش‌آفرینی در برنده نخل طلای شصت‌ونهمین دوره جشنواره کن جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد و هیلی اسکوایر همبازی جانز در «من دنیل بلیک» نیز جایزه بازیگر تازه‌وارد آینده‌دار را به دست آورد.

در شب اهدای جوایز فیلم مستقل بریتانیا فیلم «مهتاب» (Moonlight) یکی از مدعیان اصلی اسکار به عنوان بهترین فیلم بین‌المللی معرفی شد.

برت گلداستاین هم برای نقش‌آفرینی در کمدی «مهارت‌های زندگی بزرگسالی» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد گرفت. «مهارت‌های زندگی بزرگسالی» علاوه بر این جایزه بهترین تجربه نخست فیلمنامه‌نویسی را برای راشل تیونارد به ارمغان آورد.