یک تهیه کننده از سریال سازی با دقیقه ای 3 میلیون می گوید

تینا پاکروان با اشاره به طرح فیلمنامه‌ای که چند سال پیش برای ساخت به سازمان صداوسیما داده بوده است، گفت: من چند سال پیش طرحی را به نام سریال «خانه‌دارها» به سازمان صداوسیما ارایه دادم که اعلام کردند سرمایه ای برای آن نمی دهند.

وی درباره داستان این فیلمنامه عنوان کرد: «خانه‌دارها» قصه تعدادی زن بود که به جبر و یا دلایل دیگر خانه‌دار هستند و چون بخشی از مخاطبان تلویزیون خانه دار هستند من فکر کردم که چرا برای این مخاطبان از خودشان نگوییم تا بتوانند با چنین زنانی همذات پنداری کنند و حرفشان را از طریق آنها بشنوند. 

پاکروان با اشاره به جزییات این کار بیان کرد: ما برای نگارش طرح این فیلمنامه از جامعه شناس و روانشناس کمک گرفتیم. طرح این فیلمنامه از من بود و نگارش را احمد رفیع زاده برعهده داشت، همچنین از بازیگرانی از جمله آزیتا حاجیان، شهره لرستانی، گوهر خیراندیش که در نقش زنان خانه دار بازی کرده بودند در نگارش قصه ها وام گرفتیم.

این کارگردان سینما با اشاره به طرحی که به سازمان صداوسیما ارایه داده بود، اظهار کرد: ما طرحی از یک تحقیق ۱۰۰ صفحه ای به سازمان صداوسیما ارایه کردیم و حدود ۱۳ قسمت هم به صورت خلاصه به آنها تحویل داده شد. این طرح به حدود چهار سال پیش تعلق دارد و آن زمان به من اعلام کردند که بودجه نیست و یا خیلی تمایلی برای ساختش نبود.

پاکروان درباره اینکه تمایلی برای ساخت دوباره این طرح دارد یا خیر؟ تصریح کرد: فکر می کنم سازمان به لحاظ اقتصادی در شرایطی است که امکان ساخت آن را ندارد. ضمن اینکه برآوردهای سازمان دقیقه ای سه میلیون تومان است و این رقابت محکوم به باخت است. اکنون شبکه نمایش خانگی سریال هایی می سازد که می تواند به راحتی دست به رقابت بزند و امکانات خوبی هم در اختیار فیلمساز قرار می دهد.

وی در پایان اظهار کرد: من چند سال پیش با سازمان کار می کردم و برآوردها خیلی بهتر بود اکنون برای تهیه کننده نوعی خودکشی است که وارد کار با سازمان شود.