ترامپ و دی‌کاپریو مذاکره می کنند

روز چهارشنبه لئوناردو دی کاپریو به همراه مدیر بنیادش، تری تمینن در برج ترامپ با رئیس جمهور منتخب آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد. این ملاقات در مورد مشاغل مرتبط با محیط زیست بوده و طرفین در مورد ایجاد شغل هایی که به حفظ محیط زیست و اقتصاد کمک می کند صحبت کردند. این ملاقات پس از آن صورت گرفت که ترامپ رئیس جدید آژانس حفظ محیط زیست را انتخاب کرد.

رئیس بنیاد دی کاپریو در مورد این نشست به آسوشیتد پرس گفت که او و بازیگر برنده اسکار فیلم «بازگشته» در این دیدار توضیحاتی به دونالد ترامپ، ایوانکا ترامپ و تمام اعضای تیم ترامپ که حضور داشتند در مورد تاثیر تمرکز روی انرژی های پاک و تجدید پذیر بر روی ایجاد اشتغال در آمریکا ارائه داده اند.

ترامپ اخیراً اسکات پرویت را به عنوان رئیس جدید آژانس حفظ محیط زیست انتخاب کرده است. پرویت یکی از کسانی است که نگاه بدبینانه ای به بحث تغییرات آب و هوا و علوم محیطی دارد. چیزی که باعث شده منتقدان ترامپ این اقدام او را حرکتی در جهت از بین بردن میراث محیط زیستی دولت اوباما بدانند.

نکته جالب توجه این است که لئوناردو دی کاپریو اخیراً مستندی به نام «پیش از سیل» ساخته که در آن به طور کامل به موضوع تغییرات آب و هوا در کره زمین و راهکارهای مقابله با آن می‌پردازد. در این مستند با آوردن حقایقی ادعا می‌شود که جمهوری‌خواهان به دلیل آن که در شرکت های نفتی و گازی منافع مالی قابل توجهی دارند، نمی‌خواهند این حقیقت را که آب و هوای جهان در حال گرم‌تر شدن است، باور کنند. حالا با اقدام اخیر ترامپ به نظر می‌رسد ادعای دی کاپریو در حال ثابت شدن است.