خواننده سنتی میهمان شبکه دو
سهیل سلیمانی تهیه کننده برنامه صبحگاهی شبکه دو مهمان سومین برنامه «باصبح» را معرفی کرد و گفت: محمد معتمدی خواننده موسیقی سنتی و نام آشنای کشورمان فردا مهمان برنامه خواهد بود.

همچنین، دومین برنامه صبحگاهی شبکه دو در حالی به روی آنتن رفت که محمد حسین محمود زاده جهانگرد دوچرخه سوار مهمان برنامه بود.

محمودزاده در ابتدای صحبت‌هایش آرزو کرد که بتواند به تمام نقاط دنیا سفر کند. سپس ماجرای جهانگرد شدنش را تعریف کرد که در مالزی بازرس کیفی بوده و به طور اتفاقی با مسافرانی دیدار کرده است که آشنایی با آنها باعث شده تا به سفر و تجربه جهانگردی در سن 27 سالگی با دوچرخه ای که در کامبوج به او هدیه کرده بودند، علاقه‌مند شود.


ناخواسته سفر را به تنهایی شروع کردم

محمد حسین محمودزاده در ادامه گفتگو تنهایی در سفر را به فلسفه و دیدگاه فردی هرکس نسبت داد و گفت که از این موضوع ناراحت نیست.
 

بهترین سفرم به چین (تبت) بود

در این قسمت از گپ و گفت، روا از محمودزاده راجع به بهترین مکان هایی که سفر کرده بود پرسید که او با نام بردن از اماکن مختلف، چین و تبت را بهترین آنها دانست.


دم گاو را با مو خوردم

دوچرخه سوار مهمان «با صبح» در پاسخ به سوال روا مبنی بر عجیب ترین غذایی که تا به حال خورده است، گفت: در یکی از سفرها دم گاو را با مو خوردم که البته بعد از خوردن متوجه شدم!
 

یادگاری های جهانگرد و تلاوت قرآن برای زن چینی

این بخش از برنامه مختص به یادگاری هایی بود که محمودزاده در سفرهایش از افراد مختلف به یادگاری گرفته بود. از دوچرخه سیمی مرد آفریقایی تا دستبند مرد چوپان. او همچنین از خاطره قرآن خواندن برای زنی رستوران دار در تبت یاد کرد.

پایان بخش روز دوم از برنامه با صبح صحبت درباره سفرنامه محمود زاده بود که هنوز مراحل ابتدایی خود را می گذراند.

عبداله روا در انتهای برنامه با تشکر از مردم و مهمان برنامه با بینندگان خداحافظی کرد.

گفتنی‌ است؛ «باصبح» عنوان برنامه‌ای صبحگاهی است که از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۸ به تهیه‌کنندگی سهیل سلیمانی و با اجرای عبدالله روا به روی آنتن شبکه دو می‌رود.