آغاز فصلی نو در روابط فرهنگی ایران و الجزایر

سید رضا صالحی امیری در سخنرانی در آیین آغاز هفته فرهنگی الجزایر در تهران که اکنون در کتابخانه ملی در حال برگزاریست، میزبانی ایران از اهالی فرهنگ و هنر الجزایر آن هم همزمان با هفته وحدت را افتخاری برای ملت مان برشمرد.
وی با اشاره به سابقه دیرینه روابط دو کشور در زمینه های اقتصادی، سیاسی، بر گسترش و تعمیق تعملات فرهنگی و هنری نیز میان دو کشور تاکید کرد.
َوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گشایش هفته فرهنگی الجزایر در ایران آن را فرصت مغتنمی برای تعاملات بیشتر و همکاری مشترک در زمینه های فرهنگی و هنری عنوان کرد. 
عضو کابینه دولت یازدهم گفت: رییس جمهوری و دولت ایران همواره بر گسترش همه جانبه روابط با الجزایر تاکید داشته و دعوت ما از هیات فرهنگی الجزایر و حضور هنرمندان و اهالی قلم این کشور بیانگر احترام به ملت الجزایر است. 
صالحی امیری ادامه داد: الجزایر برای ایران جایگاه بالایی دارد و از جمله کشورهای عربی به شمار می آید که طی چند دهه گذشته روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشته است. 
وی ادامه داد: در شرایط اخیر اوپک، الجزایر همکاری بسیار خوبی با ما در زمانی داشت که استکبار و دشمنان ما همه جانبه به جمهوری اسلامی عناد ورزی می کردند ، لذا جای قدردانی از این همکاری است. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیدار و مذاکرات امروز خود با وزیر فرهنگ الجزایر و هیات همراه اشاره کرد و گفت: در زمینه همکاری های مشترک فرهنگی، هنری، گفتمان های فرهنگی میان نخبگان، تبادل فرهنگی، برگزاری نمایشگاه های مشترک فرهنگی ، تولید فیلم مشترک برای نشان داده چهره دشمنان از جمله این توافقات به شمار می آید. 
وی ضمن تشکر و قدردانی از تمامی مهمانان خارجی ، شخصیت های فرهنگی هنری ، روحانیت معزز و رسانه های دو کشور ، از رسانه ها خواست تصویر واقعی از دو ملت را در صفحات رسانه ای خود به نمایش بگذارند.