طی روزهای اخیر شاهد به وقع پیوستن اتفاق مهمی در سوریه بودیم. و اخبار شب گذشته از آزادی کامل و قطعی شهر «حلب» و پاکسازی کامل آن از وجود تروریست های داعش و تکفیری حکایت می کرد.

این آزادسازی که با جانفشانی و تلاش وافر جبهه مقاومت همراه بوده و کام بسیاری از مسلمانان را شیرین نموده است با درس ها و عبرت های زیادی نیز در خارج و داخل همراه بوده است.

بی گمان توجه عمیق و دقیق و به این درس ها و عبرت گیری مناسب از آن، چراغ راه حرکت های درست و سنجیده بعدی در اوضاع پیچیده کنونی است.

به عنوان اولین نکته هیچ گاه نباید فراموش کنیم که شیرینی این پیروزی قطع به یقین حاصل مقاومت و ایستادگی حق در مقابل جبهه باطل است که شهدای عزیزی را نیز از این مرز و بوم به همراه داشته  و سردار  شهید همدانی تنها یک نمونه از بزرگ مردانی است که در این راه جانفشانی نموده اند.

پیروزی در حلب صریح ترین و واضح ترین پیام به کسانی است که گمان می کردند با نشستن پشت میز مذاکره آن هم در کنار ایادی استکبار و لبخند زدن می توان به موفق ترین دیپلماسی دست یافت، اما نقض عهد مکرر آمریکا در پیمان همچون آفتاب !! برجام نشان داد که هیچ گاه نمی توان به دشمن اعتماد کرد.

دل سپردن و امید واهی داشتن به دشمنی که با لبخند وارد مذاکره می شود و دست چدنی خویش را در زیر لباس مخملین پنهان می کند، اوج جهل و بی بصیرتی است.

 و امروز که از تمام وعده وعیدهای کاغذ پاره های برجام چیزی عاید ملت ایران نشده است!! جز تمدید مجدد تحریم ها، خوب است آزادسازی حلب و پیروزی به شرط اعتماد نکردن به دشمن و ایستادگی و تکیه بر توان داخلی و مقاومت و مقاومت،  سرمشق هر شب تکلیف مسئولان و دولتمردان داخلی شود، آن هم تا زمانی که تکیه بر پتانسیل های داخلی در ذهنشان ملکه شود و در املای مقاوت و ایستادگی نمره قابل قبوا بگیرند.

 بدون شک امروز سرداران گمنام و بسیجیان عاشقی که سر بند «کلنا عباسک یا زینب» را بر پیشانی خویش بسته و با کمترین سلاح و تجهیزات ممکن، درس تلخ شکست را بر داعش  و ایادی استکباریشان که دلارهای سبز خود را در این راه به چوب حراج گذاشته بودند تحمیل نمودند؛ بزرگترین درس تاریخ بشریت است.

درسی که مقاومت و پیروزی نهایی حق بر باطل را به تمام آزادیخواهان در سراسر جهان نوید می دهد. باشد که مدعیان برجام 2 که میخواستند تجربه تلخ برجام داخلی را که هنوز هیچ ثمره ای برای ملت در پیش نداشته است در امور خارجی نیز تجویز کنند از خواب گران بیدار شوند.

هر چند که خواب رفته را بتوان بیدار نمود اما آنکس که خود را به خواب غفلت زده باشد هرگز!