احتمال حضور راکی در دولت ترامپ

در روزهای اخیر برخی از رسانه های خبری گزارش هایی از تمایل دونالد ترامپ برای گزینش  این ستاره مشهور هالیوود بعنوان رئیس «سازمان ملی پشتوانه هنرهای آمریکا» منتشر کرده اند.

این سازمان دولتی در سال ۱۹۶۵ توسط لیندن جانسون، رئیس جمهوری وقت آمریکا و کنگره آمریکا تأسیس شد و هدفش پشتیبانی مالی و حمایت معنوی از پروژه های هنری و برنامه های فرهنگی کشور است.

در سال های اخیر سیلوستر استالونه روابط گرم و دوستانه ای با دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا داشته و بارها او را بازرگانی موفق و یکی از چهره های تأثیرگذار دنیای سرگرمی توصیف کرده است.

هرچند که این بازیگر محبوب در جریان انتخاب ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ را فاقد تجربه لازم برای رهبری جهان معرفی کرد، ولی انتقاد تندی هم از او نداشت و درگیر جار و جنجال های سیاسی نشد.

سلیوستر استالونه یکی از هنرمندان مطرح سینمای آمریکا است که با مجموعه فیلم های «رامبو » و «راکی » به اوج شهرت رسید، او در دهه های اخیر در فیلم های حادثه ای و پرفروش بسیاری بازی کرده و یکی از نمادهای جهانی هالیوود محسوب می شود.

هر چند که این خبر هنوز از سوی منابع رسمی تأیید نشده، ولی گفته می شود دونالد ترامپ علاقه زیادی به استفاده از سیلوستر استالونه در رأس این سازمان دولتی دارد و معتقد است، او با بهره گیری از شهرت، محبوبیت و روابطش تحولی چشمگیر در این مرکزهنری ایجاد می کند.

معمولا شخصیت های فرهنگی و آکادمیک ریاست سازمان ملی پشتوانه هنرهای آمریکا را بر عهده داشتند، هرچند حضورچهره های سرشناس هم در رأس این سازمان سابقه دارد.

جین الکساندر بازیگر صاحب سبک سینما، نامزد چهار جایزه اسکار و هشت جایزه امی یکی از این هنرمندان است، او توسط بیل کلینتون به ریاست سازمان ملی پشتوانه هنرهای آمریکا برگزیده شد و چهار سال در این مقام خدمت کرد.

در صورتی که سیلوستر استالونه از سوی دونالد ترامپ برای ریاست این سازمان نامزد شود، کنگره آمریکا باید صلاحیتش را تأیید کند تا بصورت رسمی فعالیت های خود در دولت آینده آغاز کند.