آخرین خبر از فیلم مریلا زارعی و هدیه تهرانی

مستانه مهاجر از تدوینگران شناخته شده سینمای ایران که به تازگی وارد عرصه سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی در سینما شده است، در سال جاری تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «اسرافیل» را بر عهده دارد که در این باره گفت: فیلم سینمایی «اسرافیل» که دومین ساخته بلند سینمایی آیدا  پناهنده بعد از اثر سینمایی «ناهید» است، وارد مراحل فنی شده است. فیلمبرداری این فیلم سینمایی در شمال استان مازندران در حال انجام است.

وی در ادامه درباره تدوین این فیلم که بر عهده هایده صفی‌یاری است گفت: مونتاژ فیلم به صورت همزمان انجام می‌شود و تا این لحظه ۷۰ درصد از این پروژه پیش رفته و چیزی تا پایان راه نمانده است. واقعا در مقام تهیه‌کننده به هیچ عنوان حرفه‌ای ندیدم که تدوین فیلم را نیز خودم انجام دهم و به دلیل اینکه تخصص دارم خودم هم تدوین را پیش ببرم. هزینه مهم است اما کیفیت برای‌مان اهمیت بیشتری داشت.

مهاجر همچنین در در پاسخ به این پرسش که با توجه تدوینگر بودن خودش و اینکه حالا در مقام تهیه‌کننده قرار  گرفته است ایا با تدوینگر فیلمش هایده صفی‌یاری بحثی داشته و نظراتی ارا‌ئه کرده که موجب چالش شود گفت: هرگز این‌طور نبوده و ایشان استاد من است، واقعا همه چیز در کمال آرامش پیش رفته است. هر فردی سلیقه‌ای دارد ممکن است روزی این اتفاق برای من بیفتد کما اینکه این شرایط را داشته‌ام اما تبادل نظر واقعا وجود دارد. 

این تدوینگر سینما گفت: من فیلم را تا اینجا دوست داشتم و اینکه آیا اثر نسبت به «ناهید» اولین اثر آیدا پناهنده چند گام جلوتر بوده است یا نه می‌گویم باید فیلم را دید و بعد قضاوت کرد. در جشنواره فجر پیش رو، با این فیلم به عنوان تهیه‌کننده و با فیلم سینمایی «پدیده» در مقام تدوینگر به شرط پذیرش حضور خواهم داشت.

بر اساس این گزارش، فیلمبرداری بخش‌های تهران «اسرافیل» به پایان رسیده است و بازی هدیه‌تهرانی در شمال ادامه دارد، همچنین بازی مریلا زارعی نیز به اتمام رسیده است.

فیلمنامه «اسرافیل» نوشته مشترک آیدا پناهنده و ارسلان امیری است و مستانه مهاجر تهیه‌کنندگی فیلم را بر عهده دارد.

هدیه تهرانی، پژمان بازغی، مریلا زارعی، علی عمرانی، سهیلا رضوی، پوریا رحیمی سام، هدی زین‌العابدین، سودابه جعفرزاده و افشین سلیمان‌پور دیگر بازیگران اسرافیل هستند.

عوامل و دست‌اندرکاران فیلم سینمایی «اسرافیل» عبارتند از:

کارگردان: آیدا پناهنده، نویسندگان: ارسلان امیری، آیدا پناهنده، مدیر تولید: حسین بشگرد، مدیر فیلمبرداری: مرتضی قیدی، تدوین: هایده صفی یاری، صدابرداران: جهانگیر میرشکاری، مهدی ابراهیم زاده، طراح صحنه: کیوان مقدم، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: رضا سخایی، طراح گریم: سودابه خسروی، طراح لباس: سارا سمیعی، عکاس: امید صالحی، منشی صحنه: شیدا باسمه چی، مشاور رسانه ای: منصوره بسمل، تبلیغات فضای مجازی: آریان امیرخان، امور مالی: نساء حشمتی، مدیر صحنه: فرشاد مهد یادگار، دستیاران کارگردان: مهدی فهیمی، مجید حقیقت، دستیار اول طراح صحنه: رشید حسینی، فیلمبردار پشت صحنه: هادی احمدی، گروه فیلمبرداری: مجید نعیمی، شاهرخ زمانی، رامتین فروتنیان، امین شهسواری، گروه صحنه: ابراهیم ناصری، فرشاد مهد یادگار، دستیار صدابردار: امین جعفری، دستیار لباس: پریسا گلجو، مدیر تدارکات: رضا بداقی، دستیاران تدارکات: مهدی محمدی، مهیار محمدیان، خدمات: رضا مهری، حمل و نقل: امیرحسین محمدی، سعید حسینی، مجری طرح: حامد پروین خسروی، تهیه‌کننده: مستانه مهاجر.