بزرگداشت ایرج بسطامی بم با حضور هنرمندان

آنها در ابتدای ورود به بم به قبرستان شهر و بر مزار ایرج بسطامی رفتند و در آنجا، حسام‌الدین سراج و وحید تاج قطعاتی را خواندند. همچنین عطاالله امیدوار در پشت میکروفن اذان گفت.

حضور هنرمندان در این مکان با برنامه سالگرد زلزله بم که به همت جوانان شهر ترتیب داده شده بود، همزمان شد و آنها در این مراسم شرکت کردند.

در این برنامه، مرشد حسین شهامت با زدن ضرب، قطعه‌ای را به یاد بسطامی و کشته شدگان در زلزله اجرا کرد. در ادامه شهرام رنجبر با همراهی تار برای حاضران خواند.

در این برنامه مسوولانی مانند حبیب‌الله نیک‌زادی پناه _ نماینده مردم بم، نرماشیر، فهرج و ریگان در مجلس _، رضا اشک _ فرماندار بم _ و ماهی کار _ معاون مدیرعامل بانک کشاورزی _ حضور داشتند.

در ادامه برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای این گروه از هنرمندان، آنها از خانه پدری ایرج بسطامی در بم که او در روز زلزله در آن بود، دیدن کردند.

ارگ بم آخرین مکانی بود که هنرمندان از آن دیدن کردند و ضمن آشنایی با بخش‌های مختلف این اثر ثبت جهانی که در زلزله سال ۱۳۸۲ بخش عمده‌ای از آن تخریب شد، از قسمت‌های بازسازی‌شده دیدن کردند.

سربازخانه ارگ بم مکانی بود که گروه مدت کوتاهی در آن ماند و سراج و تاج در این بخش که به قرن‌های اولیه اسلامی متعلق است و قابلیت تقویت صدا را دارد، چند بیتی را خواندند.

این گروه از هنرمندانی شامل حسام‌الدین سراج، معصومه مهرعلی، وحید تاج، جعفر پناهی، مسعود حبیبی، شهرام میرجلالی، پوری بنایی، عطاالله امیدوار و همچنین فاطمه بسطامی به عنوان میزبان بودند.

این هنرمندان ظهر روز گذشته (شنبه، چهارم دی‌ماه) از باغ شازده ماهان دیدن کردند. سپس با حضور در موسسه فرهنگی هنری (آموزشی) ایرج بسطامی  که به تازگی کار خود را در شهر کرمان آغاز کرده است با فعالیت‌های این موسسه آشنا شدند و در کنار یکدیگر یاد این خواننده را گرامی داشتند.