پخش سری جدید یک مسابقه از شبکه افق

ساختار کلی این برنامه به این شکل است که اعضای یک خانواده به صورت دسته جمعی با یکدیگر مشارکت دارند و «صرفه جویی یک هنر است» را شعار خود قرار داده‌اند.

در سری نخست، مبلغ مشخصی در اختیار یک خانواده قرار می‌گرفت و آنها باید در زمانی که تعیین شده بود، صرفا با استفاده از همان مبلغ، تمام هزینه های زندگی از قبیل خرید، مسافرت و مهمانی دادن را تامین می کردند و در پایان زمان معین شده، هر مقدار از مبلغ اولیه که باقی مانده بود، مبنای تعیین جایزه می شد به این ترتیب که 100 برابر آن به عنوان جایزه مسابقه به خانواده شرکت کننده اهدا می شد.

سری دوم این مستند مسابقه برای پخش از شبکه افق آماده شده و این بار شاهد رقابت خانواده های اصفهانی برای برنده شدن در مسابقه صرفه جویی خواهیم بود.

یک ماه زمان برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده و ابتدا آنها که مشکل اضافه وزن دارند، زیر نظر پزشک، برنامه خاصی دریافت می کنند تا بتوانند بعد از 30 روز صرفه جویی در خوراک و اهتمام به ورزش، این مشکل خود را برطرف کنند.

تمام مواد غذایی موجود در یخچال و فریزرهای این خانواده ها، پول نقد و کارت های اعتباری آنها نیز جمع آوری می شود تا با استفاده از مبلغی که در اختیارشان قرار گرفته، برای تهیه مواد مورد نیاز اقدام کنند، آنچه به آنها داده می شود یک کارت بانکی است که 500 هزار تومان اعتبار دارد و هزینه یک ماه زندگی این خانواده هاست.

هر یک از آنها روی کاغذ برنده 50 میلیون تومان پول نقد یعنی 100 برابر این اعتبار هستند، اما در نهایت تنها یک خانواده جایزه را به دست می آورد.

این مستند مسابقه که کاری است از خانه مستند انقلاب اسلامی و به نوعی مروج سبک زندگی اسلامی – ایرانی و اقتصاد مقاومتی مبتنی بر فرهنگ صرفه جویی است.