اکران چهار فیلم جدید در سینمای هالیوود

اکران چهار فیلم تازه در سینمای هالیوود، به جز رتبه اول مابقی جدول را دچار تغییر کرد.

"آواز خواندن"، "مسافران"، "چرا او؟" و "راه آدمکش 2" این هفته اولین هفته اکران خود را با فروشی ضعیف آغاز کردند و هر چهار فیلم در کنار هم به اندازه فیلم "اولین یاغی" فروختند. اکران این چهار فیلم جدول فروش را کاملاً دگرگون کرد و به عنوان فیلم "موآنا" با پنج پله سقوط به جایگاه ششم رسید.

فیلم "حصارها" از دنزل واشنگتون با وجود تبلیغات فراوانی که حول آن صورت گرفت؛ در هفته دوم با کاهشی محسوس در فروش به رتبه هفتم نزول کرد.

لقب فیلم شکست خورده این روزهای هالیوود را بدون شک به "زیبایی موازی" با بازی ویل اسمیت می دهیم. این فیلم در دومین هفته از فروش خود جایگاهی بهتر از دهم را پیدا نکرده است.

فیلم "جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها" این هفته جدول باکس آ،یس را ترک کرد اما همچنان امیدوار است با شروع تعطیلات سال نو میلادی به جمع پر فروش های هالیوود باز گردد.

اولین یاغی

فیلم سینمایی اولین یاغی هفته گذشته و هنگامی که فروش در سینمای امریکا با افت قبل از تعطیلات روبرو شده بود، فروش بسیار بالایی را به نام خود ثبت کرد و این هفته هم توانست با وجود افت 50 درصدی پرفروش ترین فیلم باکس آفیس لقب گیرد. این فیلم دومین هفته از اکران خود را با فروشی معادل 64.4 میلیون دلار پشت سر گذاشت. اولین یاغی تاکنون به طور کلی 286.4 میلیون دلار فروخته است.

این فیلم داستانی از جنگ ستارگان و یک فیلم حماسی محصول سال 2016 آمریکا به کارگردانی "گرث ادواردز" و به نویسندگی "گری ویتا" و "کریس وایتز"، بر اساس ایده‌ای از "جان نول"، ناظر جلوه‌های ویژه است.

اولین یاغی نخستین فیلمی برگرفته از سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» است که داستانی مستقل در دنیای جنگ ستارگان دارد و بازیگرانی مانند "فلیسیتی جونز"، "دیه‌گو لونا"، "ریز احمد"، "بن مندلسون"، "دانی ین"، "جیانگ ون"، "فارست ویتاکر"، "مدس میکلسن" و "آلن تودیک" در آن نقش آفرینی می‌کنند.

داستان این فیلم که مدت کوتاهی قبل از رویدادهای «امیدی تازه» (نسخه قبلی فیلم) رخ داده، متمرکز بر گروهی از جاسوس‌های شورشی است که نقشه می‌کشند تا «ستاره مرگ»، سلاح جدید امپراتوری کهکشانی را پیدا کرده و بدزدند.

آواز خواندن

کمپانی یونیورسال محصول تازه خود را در قالب انیمیشنی با حضور ستارگان مطرح سینمای هالیوود روانه بازار اکران کرده و این فیلم هفته اول پخش خود را پشت سر گذاشته است. 

"آواز" نام انیمیشنی نوشته "گارث جنیننگ" است که توسط وی کارگردانی نیز شده است و 21 دسامبر سال 2017 در امریکای شمالی اکران خواهد شد.

این انیمیشن به داستان کوالایی به نام "باستر موون" می پردازد که پس از ورشکستگی سالن اجرایش به دنبال رونق دوباره آن است. وی برای دستیابی به این هدف مسابقات آواز خواندن را بین حیوانات دیگر برگزار می کند.

"متیو مک کانووی"، "رییس وایتراسپون"، "اسکارلت یوهانسون"، "جان کی رِیلی" و "سیت مک فارلن" در این پروژه به صداپیشگی می پردازند.

"گارث جنیننگ" پیش از این انیمیشن، محصول موفق کمپانی دیزنی به نام "آقای روباه شگفت انگیز" را ساخته که با استقبال گسترده از هنرمندان و منتقدین روبرو شد.

آواز در اولین هفته از فروش، با رقمی معادل 35.3 میلیون دلار جایگاه دوم باکس آفیس را دست دارد.

مسافران

فیلم علمی تخیلی مسافران به کارگردانی "مورتون تیلدم" بالاخره پس از تبلیغات گسترده ای که طی یکسال گذشته داشت به سینماها آمد و در اولین هفته با فروش نه چندان مناسب 14.9 میلیون دلار جایگاهی بهتر سومی را به خود اختصاص نداد.

فیلمنامه این اثر را "جان اسپایت" نوشته که در مورد سفینه ای است که تعدادی سرنشین را در خواب مصنوعی حمل می کند. پس از چندین سال و بر اثر یک سانحه همه جان خود را از دست می دهند و تنها دو نفر در این سفینه زنده می مانند.

جنیفر لاورنس، کریس پت، مایکل شین و لارنس فیش بورن از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

"مورتون تیلدم" پیش از این با ساخت فیلم مطرح "بازی تلقید" توانسته بود جوایز بسیاری را به دست بیاورد و هم اکنون امیدوار است تا بتواند بار دیگر نظر مثبت اهالی سینما را جذب کند.

جنیفر لاورنس که به تازگی به عنوان پولسازترین بازیگر زن سینمای جهان انتخاب شده علاوه بر اکران این فیلم، فیلمبرداری دو فیلم خون بد و زاغ مقلد را در پیش دارد. این روزها برای بازی در فیلم جدید "دارن آرنوفسکی" بر سر زبان ها افتاده است.

چرا اون؟

"چرا اون؟" یک فیلم کمدی رمانتیک آمریکایی به کارگردانی و نویسندگی جان هامبورگ دیگر فیلم تازه اکران شده سینمای هالیوود است که جایگاه چهارمی را با فروشی معادل 11.1 میلیون دلار به خود اختصاص داده است.

جیمز فرانکو ،برایان کرانستون، زوئی دویچ و مگان مولالی در فیلم "جان هامبورگ" به ایفای نقش پرداخته اند.

این فیلم داستان خانواده ای است که در شرف خواستگاری از دختر خود قرار دارند اما داماد پسری نا متعادل بوده و پدر با این ازدواج موافق نیست.

راه یک آدمکش 2

نسخه دوم فیلم "راه یک آدم کش" به کارگردانی جاستین کورزل هفته اول اکران در سینمای هالیوود را بر خلاف انتظارات با فروشی بسیار ضعیف آغاز کرد. این فیلم هفته گذشته با 10.3 میلیون دلار فروش در رتبه پنجم جدول فروش ایستاد.

Assassin's Creed 2 فیلم اکشن ماجراجویی بر اساس بازی کامپیوتری با همین نام ساخته شده و بازیگرانی همچون "مایکل فاسبندر"، "ماریون کوتیلارد"، "جرمی آیرونز"، "مایکل کی ویلیامز"، "برندن گلیسون" و "آریان لابد" در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلمنامه این نسخه را "بیل کالج" و "آدام کوپر" نوشته اند و کمپانی فاکس قرن 21 تولید این فیلم را بر عهده گرفته است.

"راه یک آدم کش" اکشن، هیجان آور و در ژانر فانتزی ساخته شده و پیش بینی می شود با توجه به اکران در تعطیلات کریسمس فروش خوبی را از آن خود نماید.

جاستین کورزل پیش از این نیز در فیلم "مکبث" با مایکل فاسبندر و ماریون کوتیلارد تجربه همکاری مشترک را داشته است. وی علاوه بر این فیلم در حال حاضر پیش تولید فیلم بهشت را نیز در برنامه دارد.

فیلم های "موآنا" با 7.4 میلیون دلار "حصارها" با 6.7 میلیون دلار، "سرزمین لا لا" با 5.7 میلیون دلار، "کریسمس در دفتر" با 5.1 میلیون دلار، "زیبایی موازی" با 4.8 میلیون دلار در رتبه های ششم تا دهم جدول فروش سینمای هالیوود قرار گرفته اند.