استفاده از تکنیک خاص برای ساخت انیمیشن "شکرستان"

جواد فرهانی تهیه‌کننده سینما در خصوص روند ساخت سینمایی انیمیشن "شکرستان" گفت: برنامه ساخت فیلم سینمایی "شکرستان" قبل از سریال و دیگر اتفاقات بود؛ یعنی سال گذشته مرکز صبا تصمیم به ساخت این اثر گرفت. مقوله‌ای که برای اولین بار در ایران و جهان تا جایی که بررسی کردیم، رخ می‌دهد و نکته مهمتر و خاص، استفاده از تکنیک کات اوت است که جزو تکنیک های خاص در دنیا قلمداد می‌شود. 

وی افزود: حدود یکسال است که یک تیم چند نفره سختی، پیچیدگی و حجم بالایی از کار را برای رسیدن به اثری با کیفیت پشت سر گذاشته و در تلاش برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر جلو رفتند. 

این تهیه‌کننده ادامه داد: تیم سازنده سینمایی «شکرستان» در حوزه‌ای ورود کردند که از هر لحاظ خاص است و خوراک بچه‌ها و حتی بزرگترها در سینما را آماده می‌کند و اگر حمایت همه جانبه داشته باشیم، ادامه خواهیم داد و قسمت‌های بعدی را خواهیم ساخت. 

فرهانی اظهار داشت: اگر سینمادار، مردم و ... ما را حمایت کنند، هم برای بچه ها و بزگسالان و هم برای خود سینما که واقعا کمبود ساخت اینگونه آثار در آن احساس می‌شود، مفید و تاثیرگذار خواهد بود. البته خبر خوب این است که پس از گذراندن جشنواره فیلم فجر ساخت قسمت دوم آن را آغاز خواهیم کرد. 

این تهیه‌کننده اذعان داشت: سینمایی "شکرستان" نسبت به مجموعه و داستانک‌هایی که در تلویزیون پخش شده، قصه، فیلمنامه و قهرمان مجزا دارد و اثری قصه گوست و از تیم جداگانه در ساخت آن استفاده کردیم. 

وی عنوان کرد: سینمایی "شکرستان" تنها نماینده تلویزیون در جشنواره فیلم فجر است.

فرهانی با اشاره به تیم دوبله عنوان کرد: از تیم دوبله مجموعه «شکرستان» استفاده کردیم. البته تعدادی صداپیشه مانند بهادر مالکی و محمد لقمانیان هم به تیم اضافه شدند. البته نباید از زحمات کارگردان، مرکز صبا و کل تیم، بخصوص از زحمات تهیه‌کننده اجرایی گذشت.

وی تصریح کرد: روز اول کسی باور نمی‌کرد که این اتفاق رخ دهد. امیدوارم هیات داوران جشنواره فیلم فجر، بچه‌های سینما و ... اهمیت آن را بدانند. موضوعی که در دنیا استثنا است. 

فرهانی در خصوص حضور جهانی "شکرستان" خاطرنشان کرد: اصلا در این خصوص شک نکنید؛ چون نمونه ای ندارد و در بازار جهانی موفق خواهد بود. در این راستا همزمان با ایران با چند کشور مانند لبنان، دوبی، ترکیه و ... قرارداد بستیم.