قطعه ضد اسرائیلی را تا پایان سال می سازم/ دغدغه ام کار ارزشی است

محسن توسلی خواننده جوان انقلابی که با قطعه منا به شهرت رسید در گفت و گو با افکار نیوز از دغدغه خود برای ساخت یک آهنگ ضد اسرائیلی گفت و اینکه اگر دغدغه کار ارزشی نداشت می توانست در ژانر عاشقانه درآمد بیشتری کسب کند اما روحیه اش انقلابی است و خود را نوکر خانواده شهدا می داند.

آقای توسلی موسیقی را از چه زمانی آغاز کردید؟

بنده موسیقی را از٩سالگی و با نوازندگی سنتور آغازکردم، ازهمان دوران درگروه سرود مدرسه فعالیت داشتم  ومقامهای مختلف منطقه ای و استانی کسب کردم اما کار حرفه ای خوانندگی را از سال 80 به صورت حرفه ای زیر نظر استاد مرحوم حمیدپناهی که از اساتید بنام کشور بودن ادامه دادم.

دوره های مختلف سلفژ، صداسازی و آواز پاپ را طی چندسال و زیر نظر ایشان گذراندم و در سال ٩١شروع به فعالیت در ژانر دفاع مقدس و آهنگ های حماسی کردم.

تا به امروز در حوزه موسیقی ارزشی چند قطعه خوانده و تولید کرده اید؟

تا به امروز بیش از بیست قطعه موسیقی مختلف و تیتراژ تولید کرده ام  که شاخصترین آنها زخم روی زخم بود که اولین قطعه ای بود که بعداز٤٨ ساعت از اتفاق منا روی آنتن تلویزیون رفت. همچنین کار مشترکی را با عنوان خاک مقدس باعلیرضاافتخاری وخشایار اعتمادی خواندم.

اسطوره، وهمچنین تیتراژهای صبحی دیگر،باهمستان شبکه جام جم و خاکریز اول از دیگر قطعاتی است که توانستم در حوزه موسیقی ارزشی و دفاع مقدس تولید کنم.

گویا شما نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا  را در آهنگی به زبان انگلیسی خوانده ای، توضیحی درباره این قطعه می دهید؟

وظیفه خود دانستم نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا را به زبان انگلیسی بخوانم هر چند متاسفانه قرار بود کلیپ اینکار ساخته شود اما بسیاری از مجموعه ها ما را یاری نکردند و پشت این قطعه که می توانست به عنوان قطعه ای ملی بدرخشد اما از ارگان هایی که وظیفه پشتیبانی از کارهای ارزشی را دارند گله دارم که هیچ همکاری و حمایتی در جهت پخش آن انجام ندادند.

روند افزایش موسیقی ارزشی روچگونه میبینید؟

من به نوبه خودم دست تمام کسانی را که در فضای ارزشی کارمیکنند میبوسم ، کار ارزشی برای انقلاب انجام دادن در حوزه موسیقی سختی های خود را دارد به همین دلیل هر کسی در این حوزه در قالب هر هنری فعالیت می کند باید مورد حمایت قرار گیرد اما متاسفانه وزارت ارشاد کمکی به هنرمندان جوان و انقلابی کشور نمی کنند و هیچ حمایتی صورت نمی گیرد.

بنده بعدازگذراندن دوره های مختلف موسیقی خیلی راحت میتوانستم در ژانر عاشقانه ورود پیداکنم و بهره برداری مالی خوبی هم داشته باشم اما دغدغه وفضای روحی من چیز دیگری بود و اعتقاد و ارزش من در دفاع از آرمانهای انقلاب بر هر چیزی ارجح است. من خود را نوکر خانواده شهدا می دانم.

شعرها و ترانه ها را چگونه انتخاب می کنید؟ با کدام شاعر ها کار می کنید؟

خدا رو شکر می کنم که با شاعران آئینی و ارزشی مشغول کار هستم و این شعرای عزیز شعرهای بسیار خوبی دارند که گاهی انتخاب شعر سخت می شود، با شاعرانی همچون حامدعسکری، قاسم صرافان، حسین صیامی پیمان طالبی وخانم رشیدنژاد کار می کنم، من ایده های خودم ررو با این شاعران به خصوص حسین صیامی وحاج قاسم صرافان مطرح می کنم و در یک همکاری مشترک کارها را استارت می زنیم.

درزمینه آهنگسازی وتنظیم چطور؟

درزمینه آهنگسازی وتنظیم هم حامد برادران و امید رهبران که دوتا ازبهترین تنظیم کننده های کشورهستند به من کمک می کنند که البته حامدبرادران چون درگیر کنسرتهای آقای گلزار هستند کمتر فرصت همکاری پیش می آید و بیشتر با امید رهبران کارها را جلو می برم.

خیلی ها در مورد کارهای ارزشی معتقدند حمایت های مالی از موسسات می شود و سفارشی است، آیا واقعا اینگونه است؟

به جرات میتوانم بگویم بیش ازهفتاد درصد قطعاتی که ساخته ایم را خودم هزینه کردم که بخشی از آن را از اجرا هایی که داشتم به دست آوردم. کار کردن در فضای ارزشی مشکلات مالی زیادی دارد زیرا اسپانسری از کار پشتیبانی نمی کند و متاسفانه اسپانسرها فقط از کارهای عاشقانه حمایت می کنند.

اخیرا خبر از کاری ضد اسرائیلی داده بودید ، این قطعه به کجا رسید؟

اون کار رو یکروز باهمفکری حسین صیامی استارتش رو زدیم ، در یکی از اجراها  به سردارکاظمینی که همیشه به بنده لطف دارند پیشنهاد ساخت این قطعه را دادم که ایشان خیلی اشتقبال کردند و گفتند آن را سه زبانه بسازید و قول دادند ما را حمایت می کنند اما  بیش ازیکسال ونیم است که می خواهیم بسازیم اما هیچ پشتیبانی مالی از این قطعه هنوز صورت نگرفته و نتوانستیم کار را پیش ببریم. هرچند واحد فرهنگی سپاه تهران قول داده بود از این قطعه حمایت کند اما هنوز هیچ قولی عملی نشده و بودجه ای برای اینکار نذاشته اند اما ان شالله تا پایان سال به هر طریقی که بشود این قطعه راخواهم ساخت.