برگزاری مراسم یادبود دنیا فنی زاده

مراسم ختم و یادبود "دنیا فنی زاده" هنرمند عرصه عروسکی کشور امروز ظهر ساعت 12 در محل مسجدالرضا (ع) برگزار شد.

این مراسم به میزبانی خانواده فنی زاده و همچنین با حضور مسئولین و فعالان عرصه هنر و رسانه دقایقی پیش به پایان رسید. 

در این یادبود هنرمندانی همچون، حسن پورشیرازی، ایرج طهماسب، حمید جبلی، هوتن شکیبا، فرخ نعمتی، سیامک اطلسی، ستاره اسکندری، مریم سعادت، لیلی رشیدی، مرضیه محبوب، بهادر مالکی، محمد بحرانی، رضا بنفشه خواه، عادل بزدوده، اصغر همت، علی سرابی، همایون اسعدیان و ایرج نوذری حضور داشتند.

"آقای حکایتی": دنیا فنی زاده تا آخرین لحظات کلاه قرمزی را به حرکت در آورد

منوچهر شاه محمدلو هنرمند عرصه نمایش و تلویزیون که همه آن را با نقش مشهور "آقای حکایتی" به خاطر دارند، با ابراز تاسف از فوت ناگهانی دنیا فنی زاده گفت: تمام رورزهایی که به عنوان همکار در کنار دنیا فنی زاده کار کردم خاطره بوده و این خاطرات در چنین روزهایی کمی تلخ می شوند.

وی افزود: دنیا فنی زاده موجودی بسیار نازنین، سرشار از شادی و هیجان بود. وی تا آنجا که توانست کلاه قرمزی را به حرکت در آورد و تنها وقتی دست کشید که جسمش اجازه این کار را به او نداد.
 

رضا بنفشه خواه: دنیا فنی زاده هنرمند متفاوتی بود / تنها می گویم، متاسفم

رضا بنفشه خواه بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت فنی زاده را به تمامی اهالی هنر تسلیت عرض کرده و گفت: من سالهاست که با خانواده فنی زاده آشنا هستم. درست است که با پدر دنیا فنی زاده همکاری نداشتم اما دورادور از هنر این خانواده اطلاع داشتم. 

وی ادامه داد: در عرصه نمایش عروسکی افراد زیادی هستند که فعالیت می کنند و می توانند امور را کنترل کنند اما دنیا هنرمند دیگری بود.

سیامک اطلسی: کلاه قرمزی مختص یک نسل نیست / دنیا یادگاری از نسل بزرگ سینماست

سیامک اطلسی بازیگر سریال "پدر سالار" ، "کلاه قرمزی" را مختص یک نسل ندانست و گفت: کلاه قرمزی برای کودک ساخته شده بود اما نوجوانان و بزرگسالان هم با آن ارتباط برقرار می کردند.

وی افزود: دنیا فنی زاده دختر فردی بود که در زمان ما بازی می کرد. این دختر یادگاری از پدر بود و کار خود را در هنر به خوبی و با ممارست انجام می داد. من به شخصه متاسفم که در این سن و سال این هنرمند را از دست دادیم.

عادل بزدوده: تجیلی در زمان حیات معنا دارد / مسئولین در خواب ناز هستند

عادل بزدوده فعال و هنرمند عرصه تئاتر عروسکی درباره شخصیت دنیا فنی  زاده گفت: این عزیز بزرگوار در فضایی تربیت شد که خیلی تحمل آن را ندارند. سخت کوشی یکی از باره های دنیا فنی زاده است که آن را از سایرین متمایز می کند. وی در برهه ای به راحتی می توانست چهره ای سینمایی شود اما به کارش و به عروسک هایش عشق ورزید.

وی ادامه داد: در خصوص صحبت های انجام شده برای تجلیل از دنیا فنی زاده در جشنواره فیلم کودک کاملاً آقای طهماسب موافقم. این دیگر چه فایده ای دارد؟ وقتی هنرمندی زنده است باید از او تقدیر و تجلیل شود نه اینکه به محض فوت وی همه به یادش بیافتند. البته این لطف عزیزان است اما اینکه کم دیری از خواب بیدار می شوند، من نمی توانم آنها را تکان بدهم تا از خواب ناز بیدار شوند.

این یادبود با برگزاری مراسم ویژه سخنرانی و سوگواری و در حضور هنرمندان تا ساعت 14 ادامه داشت و هنرمندان یک به یک پس از ابراز تسلیت به خانواده فنی زاده مسجدالرضا را ترک نمودند.