"سلام بمبئی"  از 8 میلیارد عبور کرد

در حالی که برخی از فیلم‌های اجتماعی مانند "سیانور" اکران‌شان به پایان رسیده است، سینماها در اولین روزهای زمستان کمتر علاقمند به اکران فیلم‌های اجتماعی هستند و فیلم‌های کمدی و طنز از فروش بیشتری برخوردار بودند. "سلام بمبئی" که یک فیلم تجاری است و فیلم "آس و پاس" که فیلمی کمدی است با اضافه شدن "چهار اصفهانی در بغداد"  که آن نیز یک فیلم کمدی و طنز است، تقریبا به نسبت فیلم‌های اجتماعی که بعضا باقی مانده فیلم‌های جشنواره سی و چهارم فیلم فجر هستند از فروش بیشتری برخوردار بودند.

"سلام بمبئی" فیلم جنجالی و پر سر و صدای قربان محمدپور، که اولین فیلم سینمایی مشترک بین ایران و هند پس از انقلاب اسلامی است، طی مدت چهار هفته و با در اختیار داشتن 165 سالن سینمایی  موفق به فروش 8میلیارد و 293 میلیون تومانی شده است. "سلام بمبئی" ملودرامی عاشقانه بوده و داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند. در این فیلم محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری، شایلی محمودی، بهروز چاهل، دیا میرزا، گلشن گروور، پونام و... به ایفای نقش می‌پردازند.

"مشکل گیتی" ساخته بهرام کاظمی که یک هفته به دلیل پخش تیزرهای این فیلم از شبکه‌های ماهواره‌ای از اکران باز ماند، طی مدت 5 هفته موفق به فروش 670  میلیون تومانی شده است. "مشکل گیتی" درباره زوجی به نام ایرج و گیتی است که در آستانه فروپاشی زندگی مشترک‌شان هستند، توهمی که بر اثر زندگی اینترنتی گیتی، سایه بر زندگی واقعی این دو انداخته است. در این فیلم سینمایی حمید فرخ‌‌نژاد، یکتا ناصر، امیرحسین رستمی، بهنوش بختیاری، رویا نونهالی، امید روحانی، رامین ناصر نصیر، پانته‌آ مهدی‌نیا، فریبا نادری، حسن اسدی، علی عبادت طلب به ایفای نقش می‌پردازند.

"نفس" به کارگردانی نرگس آبیار طی مدت هفت هفته موفق به فروش 1 میلیاردو 213 میلیون تومان شده است. این فیلم روایت‌گر قصه زندگی یک خانواده یزدی بین سال‌های 57 تا 62 است. روایتی از زندگی چهار کودک با نام‌های بهار، نادر، کمال و مریم که همراه پدرشان غفور و مادربزرگ‌شان در دهه 50 خورشیدی نفس می‌کشند! دنیای این کودکان دنیایی است پر از رویاهای زیبای کودکانه که قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد. در روایت تازه آبیار، مهران احمدی، پانته‌آ پناهی‌ها، گلاره عباسی، سیامک صفری، شبنم مقدمی، سیامک عبادی‌زاده، ساقی زینتی، محمدرضا شیرخانلو، سیده ساره نورموسوی، علی خانبابایی و جمشید هاشم‌پور به هنرنمایی می‌پردازند.

"لاک قرمز" ساخته سیدجمال سیدحاتمی طی مدت چهار هفته از زمان اکران تاکنون موفق به فروش 742  میلیون تومانی شده است. لاک قرمز داستانی اجتماعی و خانوادگی را روایت می‌کند. پانته‌‌‌آپناهی‌ها، بهنام تشکر، پردیس احمدیه، مسعود کرامتی، رسول نقوی بازیگران آخرین ساخته سیدحاتمی هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده دخترک تازه به انگشتانش لاک زده بود که روزگار صورتش را نقاشی کرد. لاک قرمز به احتمال زیاد تا پایان سال فرصت اکران می‌یابد.

"گیتا" به کارگردانی مسعود مددی نیز این روزها درحال رقابت با سایر فیلم‌های روی پرده است. این فیلم طی یک هفته موفق به فروش 124 میلیون تومانی شده است. گیتا درباره مادر متین است که به او دلبستگی زیادی دارد. پس از حادثه‌ای که برای متین پیش می‌آید، گیتا تلاش می‌کند تا با این موضوع کنار بیاید، اما با گذر زمان متوجه واقعیت‌های جدیدی می‌شود... مریلا زارعى، حمیدرضا آذرنگ، سارا بهرامى، بهناز جعفرى، نادر فلاح، یلدا قشقایى، کتایون سالکى، محمدحسین محمدیان و رامین افشارى بازیگران این فیلم هستند.

"وارونگی"  بهنام بهزادی نیز طی مدت یک هفته توانست به فروش 142 میلیون تومانی دست یابد. قصه فیلم مربوط به بیماری تنفسی و ریوی مادری است که بنا به توصیه پزشک باید به علت آلودگی هوا، مابقی عمر خود را خارج از شهر تهران سپری کند، همین امر سبب مشکلاتی بین دو دختر وی می‌شود. سحر دولتشاهی، علی مصفا، ستاره پسیانی، رویا جاویدنیا، علیرضا آقاخانی، شیرین یزدان‌بخش و ستاره حسینی، پیام یزدانی، مجتبی نم نبات، عباد کریمی در وارونگی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"آس و پاس" ساخته آرش معیریان طی مدت 10 هفته توانسته 3 میلیارد و 497 میلیون تومان فروش داشته باشد. در خلاصه داستان "آس و پاس" آمده است: مرز کمرنگی بین واقعیت و خیال است. حسن آس و پاس در مسیر وصول طلب پدر مرحومش از ملک سلمان کلاهبردار، در فضایی فانتزی تبدیل به شخصی رویایی می‌شودعشق به دختر ملک سلمان او را از ادامه ی ماموریتش باز می‌دارد و... در این فیلم کمدی فانتزی محمدرضا شریفی نیا، محمدرضا هدایتی، سحر قریشی، حسام نواب صفوی، لیلا بلوکات، میثم رستگاری، شهرام تیموریان با حضور بهاره رهنما و مهران غفوریان و سامیار محمدی به ایفای نقش می‌پردازند.

"چهار اصفهانی در بغداد" یک فیلم کمدی درباره زمان جنگ است که محمدرضا ممتاز آن را کارگردانی کرده است. این فیلم که از چهارشنبه هفته گذشته به گردونه اکران فیلم‌ها افزوده شد، طی  مدت دو روز توانست به فروش 54 میلیون تومانی دست یابد. این فیلم زندگی خانواده اصفهانی را روایت می‌کند که با وجود مشکلات پیش رویشان درگیر جنگ می شوند همین مسئله برای آن‌ها حواشی مختلفی در پی دارد. اکبر عبدی، نسرین مقانلو، قاسم زارع، کیمیا باباییان، ارژنگ امیرفضلی، جعفردهقان، پوراندخت مهیمن، آرش شاهسنایی، فرید فوده، محمود مقامی، سیروس کهوری نژاد، یوسف قربانی، محمد سهرابی بازیگران این فیلم کمدی هستند.