طالب زاده: جشنواره عمار ادا و اطوار ندارد

هفت سال پیش بود که اخباری درباره شکل‌گیری یک جشنواره جدید منتشر شد. این جشنواره هم اسم متفاوتی داشت و هم فیلم‌های منحصر به فرد و هم موضوع خاصی.

جشنواره عمار، در سال 89 با کمتر از 20 فیلم کوتاه و مستند که اغلب آن‌ها نیز به طور آماتور و خودانگیخته ساخته شده بودند، کلید خورد. کارگردان‌های این فیلم‌ها سعی داشتند تا روایت دسته اول و بکری را درباره مسائل سیاسی آن مقطع، آن هم از زبان و نگاه لایه‌های پنهان جامعه نمایش دهند. 

و حالا با پشت سر گذاشتن هفت سال توانسته به خوبی در دل مردم جا باز کند و آثار خوبی را در اقصی نقاط ایران اکران کند. 

نادر طالب زاده دبیر جشنواره عمار در خصوص این جشنواره گفت: جشنواره عمار بستری را برای مستندسازان انقلابی باز کرده و یک فضای جدیدی برای نقد جامعه مهیا کرده که قبلا شاهد آن نبودیم و در آینده ای نزدیک هم در بخش بین الملل آثار شاخصی را ارائه خواهد کرد.

وی در ادامه در مورد اکران های مردمی این جشنواره افزود: روح جشنواره عمار یک روح انقلابی است و این اکران ها مسیر تازه ای را برایمان باز کرده تا هرچه بیشتر بتوانیم در دل مردم نفوذ کنیم و آن ها را با آثار خوب کشورمان آشنا کنیم.

طالب زاده در مورد بودجه دولت تصریح کرد: این جشنواره یک جشنواره مردمی است و تا به امروز دست بر زانوی خود گذاشته و مسیر را پیش گرفته و در مدت زمان کوتاهی هم توانسته به دل مردم راه یابد، عمار هیچگاه ادا و اطوار نداشته و هر آنچه را که در دست داشته، خالصانه ارائه کرده است.