ساخت انیمیشن با فضای آخرالزمان

فیلم انیمیشن «خورده شده» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی محسن رضاپور، به بیان داستانی خاص در یک فضای آخرالزمانی می‌پردازد.

محسن رضاپور درباره‌ی مراحل ساخت این فیلم انیمیشن گفت: عوامل انیمیشن «خورده شده» در حال ساخت دکور هستند و از آن جایی که کار به صورت استاپ‌موشن تولید می‌شود، پیش تولید این انیمیشن طولانی‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هفتاد درصد از پیش تولید انجام شده و پس از پایان ساخت دکور، بخش عکاسی و انیمیت آغاز خواهد شد تا تولید این انیمیشن 6 دقیقه‌ای خرداد ماه 96 به پایان برسد.

این فیلمساز درباره‌ی خلاصه داستان انیمیشن جدید خود توضیح داد: «خورده شده» در یک لوکیشن آخرالزمانی اتفاق می‌افتد که مابه‌ازایی در جهان بیرون ندارد. خرگوشی توسط گرگ خورده می‌شود، اما در شکم گرگ با خرگوش دیگری روبه‌رو می‌شویم که پیش از این خورده شده است. این دو شروع به زندگی می‌کنند و داستان ادامه می‌یابد...

رضاپور درباره‌ی مخاطبان انیمیشن «خورده شده» گفت: شخصیت‌های این انیمیشن تنها شباهت‌هایی به حیوانات دارند که مخاطبان بتوانند با آن‌ها همزادپنداری کنند. در این کار بزرگسالان مخاطب مدنظر ما هستند، چرا که با وجود فانتزی بودن کاراکترها، اتفاقاتی که در جریان داستان رخ می‌دهد، کمی خشن است.

عوامل تولید این فیلم انیمیشن که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه می‌شود، عبارتند از: نویسنده و کارگردان: محسن رضاپور، طراح شخصیت و مُدل‌ساز: هاله مودبیان، کانسپت‌آرت و استوری‌بورد: مریم طباطبایی، دکورساز: علیرضا اوجی، مهرناز محبوبی‌امین، انیماتور: محسن رضاپور، علیرضا اوجی.

«محسن رضاپور» ساخت انیمیشن‌های «میم و جیم»، «وقایع از آنچه در آینه می‌بینیم به ما نزدیک‌ترند»، مجموعه اینترنتی «حیوان» و «هاله کوچولو، تماس جادویی» را در کارنامه فیلمسازی خود دارد.