جشنواره امسال؛ ضعیف تر از سالهای گذشته

محمدعلی ساربان بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در خصوص مشاهده نمایش کشور ژاپن در جشنواره تئاتر فجر گفت: این اثر بیرون از قاب جشنواره تئاتر فجر اثری سرگرم کننده است اما در قالب جشنواره ای که سی و پنجمین دوره خود را می گذارند نمی گنجد. این اجرا تلفیقی از رقص و جلوه های ویژه نور بود. اتفاقی که بدون شک اگر امکانات و وسایل نوری و دیجیتالیش در دست جوانان باشد آثار با معنا ارائه می دهند.

وی ادامه داد: آن چیز که من دیدم مربوط به تفریحات شبانه مردم در اروپا و کشوری مثل ژاپن بود. این اصلاً در خور جشنواره نبود. این اجرا جایش در کافه ها، رستوران، مهمانی های شبانه کشورهای خارج از ایران است.

بازیگر فیلم "راه آبی ابریشم" جشنواره امسال را ضعیف تر از سالهای گذشته خواند و افزود: هر سال دریغ از پارسال. من تمامی دوره های فجر را مشاهده کرده ام و به جرات می گویم امسال آثار بسیار ضعیفی به جشنواره دعوت شده اند. گروه های بین المللی جزو گروه های دسته دوم و سوم خارج از کشور هستند و متاسفانه این تئاتری نیست که در حال حاضر در جهان روی صحنه می رود.

بازیگر سریال "حضرت یوسف (ع)" جشنواره امسال را نا امید کننده خواند و خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر فجر به عنوان مهمترین رویداد تئاتری کشور باید از درجه کیفی بالاتری روبرو شود. این جشنواره باید شور و نشاط تئاتری را به جامعه تزریق کند. شور و نشاطی که به هیچ وجه در حال حاضر در این جشنواره وجود نداشته و حتی اهالی تئاتر را هم اغنا نکرده است.