رقابت با محسن چاووشی برایم لدت بخش بود

اشکان ماهری خواننده و آهنگساز که با انتشار آلبوم «پرگار» به عنوان یکی از هنرمندان برگزیده بخش موسیقی پاپ سی و دومین جشنواره موسیقی فجر انتخاب شد  با اشاره به نحوه انتخاب اثرش به عنوان آلبوم برگزیده بیان کرد: قبل از هر چیزی خدا را شاکرم که توانستم در میان تعداد زیادی از هنرمندان صاحب نام و فعال موسیقی پاپ که هر یک از آنها از آثار با کیفیت و خوبی برخوردار هستند به عنوان آلبوم برگزیده انتخاب شوم. این اتفاق برای من بسیار هیجان انگیز و متفاوت و افتخار بسیار بزرگی است.

وی ادامه داد: من در جریان برگزاری جایزه «باربد» جشنواره موسیقی فجر نبودم و اصلا فکر نمی کردم که روزی به عنوان شرکت کننده در این رقابت حضور پیدا کنم تا اینکه یک روز قبل از اعلام کاندیداهای بخش های مختلف یکی از دوستانم تماس گرفت و خبر نامزد شدنم در بخش موسیقی پاپ را داد. این اتفاق برایم بسیار جالب بود و دوست داشتم بدانم فضای کار و داوری به چه شکلی بوده که در میان تعداد بالای آثار خوانندگان مطرح اثر من هم به نوعی دیده شده است.

خواننده آلبوم «پرگار» توضیح داد: وقتی در مراسم اختتامیه نام من را در کنار نام های بزرگی چون کاوه یغمایی و محسن چاوشی برای دریافت جایزه «باربد» جشنواره موسیقی فجر اعلام کردند اصلا باورم نمی شد که چنین اتفاقی برای من افتاده باشد چرا که هنرمندی چون کاوه یغمایی برای من حکم استاد را دارد و من واقعا خجالت زده بودم که در چنین شرایطی روی صحنه می روم و جایزه می گیرم. به هر ترتیب جایزه «باربد» سی و دومین جشنواره موسیقی فجر برای من افتخار بزرگی است که ممکن بود برای هر کسی اتفاق بیفتد، اما حالا که موفق به دریافت این جایزه شدم به طور حتم باید فضا را به گونه ای هدایت کنم که بتوانم توقعات مخاطبان را برآورده کنم.

این هنرمند با اشاره به فعالیت های آینده خود در عرصه موسیقی گفت: من بیش از ۱۷۰ قطعه ضبط شده دارم که بسیاری از آنها بر اساس منظومه های ادبیات فارسی و سبک های متنوع ساخته شده اند و با توجه به حضورم در عرصه تئاتر تجربیاتی داشتم که هر یک از آنها می تواند در قالب آثار مجزا به مخاطب ارائه شود. به هر حال این کارها آثاری هستند که من تلاش کردم هم با توجه به ذائقه مخاطب امروزی جامعه و هم دغدغه های اجتماعی روزگارم آنها را به مخاطب ارائه دهم. البته یکسری از این کارها هم هستند که مخاطبان کم سن و سال تر جامعه ما را نیز در بر می گیرد و امیدوارم روزی به این شرایط برسم که این آثار مدرن تر را  نیز منتشر کنم.

ماهری در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: من امیدوارم برای انتشار این آلبوم ها بتوانیم با تهیه کنندگان عزیز وارد مذاکره شویم و خدایی نکرده وارد مسیر اشتباهی نشویم که ما را از کار و هدفمان دور کند. البته بنده تا پایان سال یک تک آهنگ منتشر می کنم که محتوای آن بر اساس ملودی های فولکلوریک با سازبندی مدرن است که نام آن را «زلف قجری» گذاشته ام که بعد از کسب مجوزهای لازم به مخاطبان ارائه می شود، این در حالی است که مشغول پیش تولید یکی از قطعات آلبوم «پرگار» هستم که اگر امکانات اجازه داد نماهنگی از آن را تولید کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: رقابت با محسن چاوشی و کاوه یغمایی برای من عالی بود. شما مطمئن باشید من برای جایزه و امتیاز نخواندم بلکه فقط تلاش کردم به سهم خودم فضای متفاوتی را پیش روی مخاطبانی قرار دهم که می دانم گوش شنیداری بسیار سختگیری دارند.