اعلام برنامه‌های حوزه هنری برای ایام دهه فجر

هادی مولوی‌دوست مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری در اعلام برنامه‌های حوزه هنری به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: حوزه هنری همچون سال‌های گذشته، در بخش‌های مختلف ادبی، تجسمی، انیمیشن و ... برنامه هایی را برای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده است. 
 
وی ادامه داد: برنامه‌های شب‌های شعر انقلاب با همکاری نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، شهرستان ادب، مجمع شاعران اهل بیت (ع) و فرهنگ‌سرای اندیشه در 5 محل و 3 شهر برگزار شد و اختتامیه این مراسم نیز امروز، سه شنبه 12 بهمن ماه، ساعت 18 در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود. 
 
مولوی‌دوست همچنین گفت: دفتر طنز حوزه هنری هم چندین برنامه را برای این ایام در نظر گرفته است. شب شعر طنز به مناسبت ایام دهه فجر، در تاریخ 16 بهمن ماه در حوزه هنری مشهد برگزار می‌شود. حوزه هنری یزد نیز میزبان شب شعر طنز دیگری در 18 بهمن ماه می‌شود. نقد و بررسی تله تئاتر انقلاب، دیگر برنامه دفتر طنز حوزه هنری است که در تاریخ 18 بهمن ماه در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار می‌شود.
 
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه هنری با اشاره به اینکه مجموعه مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برگزاری چهار نشست را در دستور کار قرار داده است، عنوان کرد: بررسی آثار تاریخ شفاهی درباره انقلاب اسلامی (چاپ خارج از کشور)، بررسی آثار تاریخ شفاهی درباره انقلاب اسلامی (چاپ داخل کشور)، مراسم بزرگداشت مرحومه مرضیه حدیدچی (دباغ) و مراسم بزرگداشت دکتر جواد منصوری و رونمایی از کتاب دو جلدی «خاطرات یک دیپلمات» از جمله برنامه‌های این مرکز در ایام دهه فجر است. 
 
وی افزود: خانه عکاسان ایران حوزه هنری نیز با برپایی نمایشگاه عکس (آزادسازی شهر حلب) در 16 بهمن ماه به استقبال ایام مبارک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی می‌رود. 
 
مولوی‌دوست همچنین از تولید و آماده پخش بودن پروژه «خاطرات مصور» خبر داد و گفت: تولید مجموعه‌های دو ماه بی‌پایان (خاطره شکنجه‌های عزت‌شاهی)، قند (خاطره از چای خوردن عزت شاهی)، مظفر (خاطره از مظفر معلم مدرسه و دستگیری او)، دلهره (خاطره احمد احمد از عیادت مهدی عراقی)، به خاطر اسلام (خاطره مرضیه حدیدچی از همسرش)، شش قطعه عکس (خاطره تحویل عکس‌های عزت‌شاهی به ساواک)، گریز (خاطره دستگیری و زخمی شدن احمد احمد)، سینه و گلوله (خاطره پیوستن سربازان به مردم از گلابدره‌ای) به پایان رسیده و این آثار آماده پخش هستند. همچنین مجموعه رضوانه (خاطره شکنجه دختر مرضیه حدیدی دباغ) به تولید رسیده و مجموعه شور و شوق (خاطره رساندن بیمار به بیمارستان از گلابدره‌ای) در حال تولید است. 
 
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه هنری افزود: نمایشگاه گرافیک «روزی روزگاری امریکا» از استاد احمد آقاقلی‌زاده در گالری ابوالفضل عالی از 12 تا 30 بهمن ماه، برپا می‌شود. نمایشگاه آثار منتخب هنر انقلاب نیز توسط حوزه هنری و با مشارکت خانه هنرمندان، از 17 تا 27 بهمن ماه در خانه هنرمندان دایر است. بازدید هنرجویان هنرستان‌های هنر تهران از مرکز تجسمی (گالری‌ها و کارگاه‌ها و گنجینه) از ساعت 9 تا 12 و از تاریخ 16 تا 20 بهمن ماه برپا می‌شود. برگزاری دو نشست تخصصی پیرامون هنر انقلاب در خانه هنرمندان نیز از دیگر برنامه های دهه فجر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری است. 
 
وی اظهار داشت: اجرای نمایش «یادگار» به نویسندگی حسین فدایی حسین و کارگردانی نیما بیگلریان چهار شنبه 20 بهمن ماه در مدرسه شهید مطهری به روی صحنه می‌رود. 
 
روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را به تمام هموطنان و مردم انقلابی و مومن کشور تبریک و تهنیت می‌گوید.