حمایت نیکی کریمی از یک کارگردان فیلم اولی

نشست خبری  فیلم سینمایی «آذر» به کارگردانی محمد حمزه‌ای، باحضور هستی مهدوی، نیکی کریمی و مهران نائل در کاخ سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

نیکی کریمی تهیه‌کننده این فیلم در ابتدای این نشست گفت: حدود 45 روز تصویربرداری فیلم سینمایی«آذر» به طور انجامید و بعد از آن وارد مراحل فنی کار شدیم.

محمد حمزه‌ای کارگردان این فیلم سینمایی در ابتدای این نشست اظهار کرد: در گذشت همکار محترممان آقای حسن جوهرچی را به تمامی هنرمندان و خانواده محترم این مرحوم تسلیت عرض می‌کنم. خانم کریمی تصمیم داشتند که فیلمی را با کارگردان فیلم اولی بسازند، افراد بسیاری را در این مسیر در نظر داشتند که در پایان با من به تفاهم رسیدند و ساخ آذر وارد مراحل تولید شد.

وی در پاسخ به سوالی  مبنی بر این چرا فیلم شما نگاهی فمنیستی را دنبال می‌کرد و تقریباً هیچ مرد قهرمانی در این فیلم دیده نمی‌شود، تصرح کرد:من نگاهی فمنیستی به این فیلم ندارم و اعتقاد دارم که فیلم «آذر» تنها می‌خواهد که زندگی زنی را نشان دهد. 

کریمی در پاسخ این سوال که شما پیش از این قرار بود فیلمنامه دیگری با کارگردان دیگری بسازید،اظهار کرد:  درست است فیلم را قرار بود که با کارگردانی دیگری دنبال کنیم، بیس این کار همینگونه بود. من یکسال به دنبال سرمایه فیلم بودم و این تصمیم را داشتم که اگر فیلمی می‌سازم، حرفی برای گفتن داشته باشد. متاسفانه فیلمنامه مهمترین عامل فیلمسازی است که جدی گرفته نمی‌شود.

وی درباره زوایای حقوقی فیلم«آذر» بیان کرد: من با وکیلم درباره این فیلم صحبت کردم و مسائل حقوقی این فیلم را با هم چک کردیم. دربسیار از شکایتهای نمی‌توان اثبات کرد که یک جرم به صورت عمد انجام نشده است.

این بازیگر و تهیه کننده سینما ایران در پاسخ به این سوال که چرا سرمایه خود را در اختیار یک کارگردان فیلم اولی قرار دادید، گفت:به نظرم جوانان فیلمساز، جوانانی با استعدادی هستند به همین علت تهیه کننده یک فیلمساز اول شدم.