موضوع نمایش«ترن» چیست؟

حمیدرضا آذرنگ، کارگردان و نویسنده نمایش «ترن» که این روزها در سالن اصلی تئاتر شهر در حال اجرا است، درباره اهمیت تئاتر در جامعه گفت: خوشبختانه در جامعه ما علی رغم آن مشکلاتی که سال‌ها پیش درباره قهر مدیران هنری با تئاتر وجود داشت امروز یک حرکت روبه جلو را شاهد هستیم.

وی در ادامه افزود: برخی در گذشته تصور کردند می‌توانند بر تئاتر غلبه کنند اما متوجه نبودند که تئاتر خیلی قوی تر و فرهنگ ساز تر از آن است که بتوان آن را نادیده گرفت، امروز گرانترین هنر دنیا تئاتر است به طور مثال در جنگ بوسنی و اوج حملات صرب‌ها ، تئاتر را رها نکردند، چون روحیه مقاومت را پرورش داد.

آذرنگ با اشاره به اینکه متأسف است از اینکه برخی تئاتر را کوچک می‌شمارند، توضیح داد: من الان نمایش «ترن» را بر صحنه تئاتر شهر دارم. درباره استقبال از این نمایش نمی‌توانم صحبت کنم اما زمانی که آن را می‌نوشتم حالم خوب بود، الان هم در اجرا و تمرین حالمان خوب است، امیدوارم حال هر کسی که آن را تماشا می‌کند هم خوب شود و مطمئنا که این اتفاق می‌افتد.

وی درباره این نمایش گفت: متأسفانه ترن در شرایط بدی اجرا شد ابتدا که فستیوال فجر برگزار شد و همه نگاه‌ها به سینما بود شاید تبلیغات ما در این اتفاق گم شد اما بهرحال دوست دارم که آدم‌های بیشتری حرف ترن را بشنوند چرا که نمایش درباره تبعات جنگ است.

آذرنگ در پایان گفت: نمایش ترن از17 بهمن در سالن اصلی تئاتر شهر شروع شده که در ابتدا به احترام جمعی از آتش نشانان شهید حادثه پلاسکو اجرا شد. بازیگران این کار امیر جعفری، فریده سپاه منصور، مهراوه شریفی‌نیا، فرید سجادی حسینی، نادربرهانی مرند، نسیم ادبی، خسرو احمدی، وحید آقاپور، سید علی صالحی، علی عامل هاشمی و سیاوش جامع هستند. این نمایش ساعت  19:30 در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.