وقتی خانم بازیگر همسر یک جانباز می شود+ عکس

مهراوه شریفی‌نیا در نمایش «ترن»، نقش همسر مردی جانباز با بازی امیر جعفری را بر عهده دارد. او همچنین خواهر شهیدی گمنام است که پیکرش پیدا شده و در راه است.

«ترن»، داستان هشت سرباز مفقودالاثر را روایت می‌کند که جزو شهدای گمنام‌اند. این هشت تن، با یافته شدن پیکرشان قرار است دفن شوند اما در این میان اتفاقاتی می‌افتد…

«ترن» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا آذرنگ تا ۲۷ اسفند هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان به تئاتر خواهد بود. این نمایش پیش از این در آذر و بهمن ۹۱ به کارگردانی نیما دهقان در همین سالن روی صحنه رفته بود.

در این نمایش، مهراوه شریفی‌نیا، نقش همسر یک جانباز (با بازی امیر جعفری) را بازی می کند که هر دو پایش را در جنگ از دست داده است. او در دیالوگی وضعیت خود را این گونه توصیف می‌کند: «ما طبقه چهارم یه آپارتمان زندگی می‌کنیم. اوایل دیگران کمک می‌کردن اما بعد کسی نبود و زنم چنگ می‌زد و من رو چهار طبقه می‌کشید بالا. اون قدر این کار رو کرده که‌ بازو آورده…»

حال این جانباز، همسرش را به ایستگاه قطاری بین راهی آورده است. قطاری که شهیدان را برای دفن از جنوب ایران به شرق آن می‌برد. مرد می‌خواهد زنش را جلوی چشم برادر شهیدش طلاق دهد ‌تا از عذابی که به زعم او می‌کشد رها شود، اما زن همچنان عاشق مرد است…

از جمله نقش‌آفرینان نمایش پُر بازیگر «ترن» می‌توان به امیر جعفری، مهراوه شریفی‌نیا، نسیم ادبی، بهرنگ علوى و سیدعلی صالحی اشاره کرد. این نمایش با حضور فریده سپاه‌منصور، خسرو احمدی، فرید سجادی‌حسینی و نادر برهانى‌مرند اجرا می‌شود.