فیلمِ فلورا سام یک اثر فمینیستی نیست

ابراهیم اصغری  در ارتباط با فیلم سنیمایی «نیمکت» که تهیه کنندگی آن را عهده دار است و نتوانست در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کند گفت: این فیلم سینمایی با توجه به فضای زنانه‌ای که داشت نتوانست تلنگری به یک ایثارگر دفاع مقدس داشت متاسفانه نتوانست در این دوره از جشنواره حضور پیدا کند. ضمن اینکه نسخه‌ای را که هیأت انتخاب دیدند نسخه کامل فیلم نبوده و باید شرایطی فراهم شود که دوباره آن را ببینند.

وی در ادامه افزود: این نکته را برای این می‌گویم چرا که در بخش سودای سیمرغ و چشم‌انداز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر فیلم‌هایی را دیدم که آثار عجیبی به نظر می‌رسیدند و فکر می‌کردم چرا باید این آثار برای حضور در جشنواره انتخاب شوند.

او همچنین در ارتباط با نام فیلم سینمایی «نیمکت» که کارگردانی آن را فلورا سام بر عهده دارد،‌ گفت: قبل از هر چیز باید بگویم نام فیلم سینمایی «نیمکت» به «قرارمون پارک‌شهر»، تغییر کرده است و در حال حاضر هم به دنبال دریافت پروانه نمایش این اثر سینمایی هستیم، ضمن اینکه برای نمایش فیلم در سال آینده در حال برنامه‌ریزی هستیم تلاش داریم تا به دلیل مضمون این فیلم سینمایی آن را در جشنواره‌های خارج از کشور نیز شرکت دهیم و همچنین بتوانیم اکران عمومی‌تری در خارج از کشور داشته باشیم.

 

اصغری در ادامه اظهاراتش درباره فیلم سینمایی «نیمکت» که به «قرارمون پارک‌شهر» تغییر نام داده است، گفت:‌ برخی پیش از دیدن فیلم قضاوت کردند و گفتند این اثر سینمایی یک فیلم فمینیستی و یا صدمرد است، این فضای اجتماعی امروز و مشکلاتی که در خانواده‌های ایرانی است را در قالب یک قصه خوب مطرح می‌کند، شاید به دلیل اینکه کاراکترهای اصلی فیلم زن‌ها هستند و کارگردان نیز یک زن است، به اذهان برخی از مخاطبان اینگونه برسد که ممکن است فیلم یک اثر فمینیستی باشد در صورتی که با دیدن فیلم متوجه خواهید شد که هیچگونه از شاخصه‌های این نکته در فیلم موجود نیست.

اصغری در پایان خاطر نشان کرد: علاوه بر اینکه به هیأت انتخاب انتقاد دارم اما یک نقد اساسی به منتقدین دارم؛ به نظرم آنها باید تمام فیلم‌ها را نقد کنند و بین فیلم‌ها تفاوتی نگذارند.

شقایق فراهانی، ماه چهره خلیلی، امین زندگانی، سام نوری، سیاوش طهمورث، امید روحانی، افسر اسدی، شیوا خسرومهر، مریم کاویانی، نرگس محمدی و محمدرضا شریفی نیا و... بازیگران اصلی این پروژه هستند.

این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و داستان زندگی نویسنده ای را روایت می کند که در حین نوشتن آخرین رمان خود پرده از حقایق زندگی اش برداشته می شود. حقایقی که وی هیچگاه تصورش را نیز نمی توانست بکند.

مجید اوجی و ابراهیم اصغری تهیه کنندگی این فیلم را با سرمایه گذاری محمدعلی تفکر برعهده گرفته اند.