آقای خواننده: چرا من باید مافیا داشته باشم؟

رامبد جوان مجری و کارگردان خندوانه شب گذشته میزبان رحیم شهریاری خواننده آذری کشور و اجرای کمدین استاد کهنمویی شد.

 

جوان در ابتدای برنامه درباره افراد سیگاری و آمار تولید دخانیات و مصرف سیگار در کشور گفت و پس از بخش‌های نمایشی «کیا» و گزارشی از موسیقیدان آذری رحیم شهریاری دعوت کرد.
شهریاری پس ورودش با گویش آذری به مردم ایران و آذری زبانان سلام کرد و از اجرای کنسرت‌های ۴ ساعته خود در داخل و خارج کشور گفت.

 

وی عنوان کرد: در هر اجرای ۴ ساعته حدود ۴۰ تا ۵۰ موسیقی اجرا می‌کنم و یک تک نوازی دارم که بسیار انرژی از من می‌گیرد.

 

شهریاری با بیان اینکه اصالتا تبریزی هستم، درخصوص شروع فعالیت خودش در عرصه موسیقی بیان کرد: از سن ۷ سالگی با خواندن سرود در مدرسه شروع کردم. در آن زمان یک معلم جغرافی داشتیم که خود موسیقیدان بود و از نوازندگان حاذق فلوت، که بعد از درس دادن و بخشی از زمان کلاس را من را صدا می‌کرد و آواز‌های فولکور آن دوره را می‌خواندم.

 

وی در ادامه پیش از اجرای قطعه آذری «باخ، باخ، بیلمنه باخ» خاطرنشان کرد: تا به امروز اکثر کارهایی که خواندم حدود ۵۸ قطعه و ۵۰ شعر و ترانه آثار، کار خودم است.

 

این خواننده آذری زبان به ریشه دار بودن گویش و لهجه ترکی در کشور ایران و همچنین دیگر کشور‌های آسیا مانند چین اشاره کرد.

 

شهریاری درباره ساخت شایعات و خبرهای ضد و نقیض درخصوص فعالیت‌های خودش گفت: سی سال است که من در حرفه موسیقی آذربایجانی کار می‌کنم و حدود ۸۰ درصد دستگاه‌های موسیقی را یادگرفته ام و از وقتی تهران آمدم هم کنسرت داخل و هم خارج کشور خود را دارم، چرا من باید مافیا داشته باشم؟ من مگر چه قدرتی دارم که بخواهم نفوذ مافیای داشته باشم؟ در کشور ما خدا را شکر هنرمندان بسیار آزادانه عمل می‌کنند و متاسفانه این خوانندگان پاپ جوان، می‌خواهند یک شبه ره صد ساله بروند. ما هم از میدان بهمن شروع کردیم که امروزه در تالار وحدت و کشور‌های اروپایی اجرا می‌رویم.

 

در پایان این گفتگو، جوان تولد شهریاری را تبریک گفت و پس از اجرای یک قطعه موسیقی و ثبت لبخند ۱۵ ثانیه‌ای از او خداحافظی کرد.

 

گفتنی است؛ شب گذشته خندوانه کار خود را با اجرای کمدین استاد کهنمویی به پایان رساند.