چه خبر از تولیدات سینمای ایران؟

جشنواره فیلم فجر به کار خود پایان داد اما کماکان حواشی آن بر جا مانده و ادامه دارد. با این حال، برخی در میان این همهمه و به دور از هر اتفاق و حواشی به کار تولید فیلم می‌پردازند که در این گزارش به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مصطفی کیایی کارگردان موفق این سال‌های سینما، قصد ساخت فیلمی سینمایی با عنوان «پلاسکو» را دارد. آخرین اثر بلند سینمایی کیایی «بارکد» نام داشت که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در اکران نیز با استقبال مخاطبان روبرو شد.
 
منصور سهراب‌پور که در مشترک‌سازی تجربه بالایی دارد، این بار تهیه‌کنندگی فیلمی سینمایی در آفریقا با نام «ماداگاسکار» را انجام می‌دهد. به گفته او این فیلم، اثری شاد و مفرح برای مخاطب خواهد بود که در زمان مناسب اکران خواهد کرد.
 
رامبد جوان پس از ساخت فیلم سینمایی «نگار» به سراغ ساخت فیلمی خواهد رفت که تهران 1425 را در آن خواهیم دید. به قول جوان؛ فیلمی است که همه را متعجب خواهد کرد. حالا باید منتظر ماند و دید این بار رامبد جوان چه خوراکی برای مخاطب آماده خواهد کرد.
 
رامتین لوافی در تازه‌ترین پروژه سینمایی خود «هت‌ریک» را با بازی صابر ابر، امیر جدیدی، ماهور الوند و پریناز ایزدیار جلوی دوربین می‌برد.
 
جهانگیر کوثری که امسال با تهیه‌کنندگی فیلم «فراری» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت، خبر از ساخت «فصل سرد» داد اما با این شرط که فقط با حضور شهاب حسینی این امر محقق شود؛ در غیر این‌صورت این فیلم ساخته نخواهد شد.
 
خسرو معصومی فیلمبرداری بخش ایران «کارکثیف» را به پایان رساند و می‌خواهد اثر جدیدش را به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برساند.
 
محسن محسنی نسب نیز خبری از ساخت فیلمی با عنوان «چشم اژدها» را منتشر کرد و گفت در ادامه فیلم سینمایی «یاس‌های وحشی» است.
 
سهیل موفق از طرفی «شکلاتی» را آماده نمایش کرد و از سوی دیگر قصد ساخت جدیدترین فیلم خود یعنی «کافه نارون» را دارد.
 
کامران قدکچیان هم که دو فیلمنامه آماده ساخت «هوای آزاد» و «مرداب» را در دست دارد، گفت ساخت این پروژه‌ها را به سال آینده موکول خواهد کرد.
 
البته طبق روال همیشگی شورای پروانه ساخت نیز مجوز ساخت چند پروژه سینمایی را صادر کرد و باید دید در هفته‌های آتی چه اخباری از آن‌ها رسانه‌ای می شود.