در حوزه فرهنگ مثل شنا کردن در حوض عسل است

نعمت الله پایان رییس جدید مجموعه برج آزادی در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت های شاه علی در این مجموعه بیان کرد: آقای شاه علی تعاملات برون سازمانی برج آزادی را بسیار قوت بخشیده است.

علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم گفت: این برنامه تودیع ومعارفه نیست بلکه جابه جایی یک رییس است، شاه علی از این پس به عنوان رییس تالار وحدت با هنرمندان بسیاری در ارتباط خواهد بود و مسئولیت او سخت تر خواهد شد چرا که تالار وحدت  مجموعه بزرگی است، در آنجا مراسم مختلفی با حضور هنرمندان و رییس جمهور  برگزار می شود که پیش از این نیز برگزار شده که همین امر مسئولیت او را دشوارترمی کند.

وی درباره قدمت برج آزادی گفت: برج آزادی نماد مدیرت ما است، این مجموعه با مشکلاتی نظیر نور پردازی و موارد دیگر روبه رو بود ولی خوشبختانه با کمک شهرداری مجموعه به سامان رسیده و مشکل نورپردازی آن هم به زودی حل خواهد شد. همچنین عدم دسترسی علاقه مندان به مجموعه هم یکی دیگر از مشکلات این مجموعه بود که با درایت غلامحسین شاه علی حل شد.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زمانی قرار بود برج آزادی مرکز دیپلماسی فرهنگی شود، در این زمینه شاه علی تلاش های بسیاری را متحمل شد و شاهد آن بودیم که او سعی کرد که برج آزادی را به عنوان حوزه پویای فرهنگ معرفی کند و در این باره اقداماتی هم انجام داد، این موضوع کار رییس آینده را سخت خواهد کرد. من بازهم از آقای شاه علی سپاسگزاری می کنم که تمام توان خود را برای پیشبرد و شکوفایی آزادی گذاشت و معتقدم آقای پایان رییس جدید هم باید این راه را ادامه دهد.

حجه الاسلام والمسلمین سرلک کارشناس مذهبی  هم در ادامه این برنامه توضیح داد: برج آزادی جایگاهش با عظمت تر از برج میلاد است چرا که قدمتی تاریخی دارد و اگر ما نگاه جهادی به مسئولان داشته باشیم، به استعداد و شایستگی می رسیم نه مثل قصه خوزستان که همه را شرمنده کرد.

غلامحسین شاه علی رییس سابق مجموعه برج آزادی هم با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: تصور می کنم ۵ سال گذشته موفق عمل کردم، این موفقیت را مدیون نگاه هدایت گرایانه خداوند هستم. کار کردن در حوزه فرهنگ مثل شنا کردن در حوض عسل است و موانع و مشکلات هم مانند چسبندگی در آن است. اگر در حوزه مدیریت منافع فردی، سیاسی را کنار بگذاریم قطعا می توانیم به خوبی عمل کنیم. در اتفاقات می بینیم که فقط روبانی را افتتاح می کنیم بعد به امان خدا می گذاریم، پش باید در مسیری که حرکت می کنیم تنها به فکر شومن بازی نباشیم.

اجرای دونوازی پیانو و تار با هنرمندی حامد روزبهانی و سجاد پور، اجرای بخشی از قطعات آوازی سریال مختارنامه به هنرمندی اکبر سلطان علی، پخش دو کلیپ از فعالیت های غلامحسین شاه علی در دوران مدیریت برج آزادی، اهدای لوح تقدیر و هدیه از بخش های دیگر این مراسم  بود.

اردشیر خدایی رییس کانون اقوام و طوایف حزب اعتدال و توسعه، حمید قبادی رییس کار گروه مد و لباس معاونت هنری، نعمت الله پایان رییس مجموعه برج آزادی، شیدا مهنام معاون سازمان یونسکو در ایران از مهمانان ویژه این برنامه بودند.