جزئیات برگزاری هفته فیلم مستند در 95 دانشگاه‌ کشور اعلام شد

دکتر وحید شالچی در نشست خبری که به منظور هفته فیلم مستند اجتماعی در دانشگاه‌ها برگزار شد، تاکید کرد: با توجه به شیوع 5 آسیب اجتماعی شناخته‌شده در جامعه اقدامات و فعالیت‌های مختلفی در حوزه دستگاه‌های مختلف و از جمله وزارت علوم انجام شد تا بتوانند این آسیب‌ها را در جامعه کاهش دهند که البته این اقدامات و فعالیت‌ها عادی بود که وزارت علوم سعی کرد در حوزه دانشگاه‌های مربوط به خود اقدامات ویژه‌تری نیز انجام دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: از بین پنج آسیب شناخته‌شده در جامعه وزارت علوم در سه حوزه یعنی طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی بیشتر درگیر هستند بنابراین در این زمینه برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای صورت گرفت و کارهایی نیز انجام شد تا روند کاهشی در این سه حوزه وجود داشته باشد.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم همچنین تاکید کرد: یکی از برنامه‌های این وزارتخانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده از ظرفیت هنر در دانشگاه‌ها است چراکه هنر حساسیت بیشتر در بین دانشجویان دارد و با توجه به اینکه طیف مخاطبان ما در دانشگاه‌ها جوانان هستند بنابراین ابزار هنر تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. ضمن اینکه ظرفیت فوق‌العاده‌ای نیز در آن وجود دارد.

دکتر شالچی ادامه داد: هفته فیلم مستند در دانشگاه‌های سراسر کشور برنامه‌ریزی شده و شورایی نیز برای گزینش آثار آن انتخاب شد در واقع مجموعه‌ای از آثار در این هفته برگزیده شد و قرار است دهم تا هجدهم اسفند نمایش‌های مختلف فیلم مستند اجتماعی همراه با جلسه نقد و بررسی آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها برگزار شود.

به گفته وی، در این جشنواره فقط آثار حرفه‌ای و برتر کشور به نمایش گذاشته می‌شود و بعد از نمایش فیلم امکان بحث و بررسی مسائل به وجود می‌آید.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم همچنین تاکید کرد: محل نمایش فیلم‌های مستند، فضاهای دانشگاهی یا خوابگاهی هستند و این فیلم‌ها پیرامون همان سه آسیب اجتماعی یعنی طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی نمایش داده می‌شود.

دکتر شالچی در پایان خاطرنشان کرد: در هفته فیلم مستند در 95 دانشگاه فیلم مستند اجتماعی به نمایش گذاشته می‌شود در واقع در هر هفته چهار فیلم و صدها نقد برگزار می‌شود.