سرانجام نامعلوم هوش سیاه
مسعود آب پرور کارگردان سریال تلویزیونی "لژیونر"  گفت: "هوش  سیاه" و ادامه پیدا کردن آن می‌توان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
 
وی ادامه داد: من به این پروژه خیلی علاقه دارم و این اثر در نزد مخاطبان رسانه بسیار خوش سابقه است به خصوص که در شرایط کنونی که بازپخش سریال دوم "هوش سیاه" از شبکه 5 آغاز شده، می توان بازخوردهای آن را به شکل بهتری مورد توجه قرار داد.
 
سریال لژیونر
 
این کارگردان تصریح کرد: امیدوارم که بیش از ما مدیران رسانه دغدغه داشته باشند که سری جدید "هوش سیاه" ساخته شود و راهی را برای این موضوع پیدا کنند.
 
وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: این دغدغه‌ها تنها به بودجه مربوط نمی‌شود و موارد دیگری هم وجود دارد.
 
آب پرور یادآور شد: فیلمنامه پروژه "کایدون" بیشتر از یک سال است که به طور کامل آماده شده و من این تضمین را می‌دهم که به شدت جذاب تر از "هوش سیاه" خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: امیدوارم در اثری که پس از سریال "لژیونر" خواهم ساخت، بتوانم دوباره به ژانر سریال "هوش سیاه" بازگردم و آثار خوبی را بسازم.
 
سریال لژیونر
 
کارگردان سریال "هوش سیاه" همچنین گفت: ورزش بهانه ای است که به وسیله آن در سریال تلویزیونی "لژیونر" تلاش می کنیم داستان شخصیت‌ها را بیان کنیم.
 
وی اظهار کرد: در سریال "لژیونر" داستان افراد دو خانواده را روایت می کنیم که به یکدیگر نزدیک هستند یا حداقل اینگونه تصور می‌کنند که به یکدیگر نزدیک هستند.
 
آب پرور توضیح داد: متاسفانه به نظر می‌آید که فرهنگ ارتباطی ما در جامعه کمی مخدوش و دچار اختلال شده است که شاید بازنمایی این اختلال های ارتباطی کمی ما را به خودمان بیاورد و باعث شود این روند را کمی ترمیم کنیم.
 
وی تصریح کرد: "افسر نمونه" عنوان قبلی این سریال بود که به طور یقین تغییر می‌کند و اگر مانعی وجود نداشته باشد، از عنوان "لژیونر" استفاده می‌شود و در غیر این صورت نام دیگری را انتخاب می‌کنیم.
 
سریال لژیونر
 
این کارگردان یادآور شد: با وجود اینکه سریال‌هایی مانند "هوش سیاه" در ژانر پلیسی و جنایی قرار داشت اما من فیلمساز ژانر نیستم که بخواهم همیشه در یک ژانر خاص فعالیت داشته باشم و از این جهت اعلام می‌کنم که سریال "لژیونر" هیچ شباهتی با آثاری مانند "هوش سیاه" ندارد.
 
وی خاطرنشان کرد: تصور می‌کنم چنین امکانی وجود داشته باشد که در ادامه تصویربرداری سریال "لژیونر" از حضور ورزشکاران قدیمی و افرادی که بازنشسته شده‌اند، استفاده کنیم.