همدردی مجازی هنرمندان با سیل‌زدگان+ تصاویر

رضا رشیدپور در پیامی صوتی و با انتشار فیلمی ضمن تسلیت برای درگذشت عارف لرستانی و جان‌باختگان سیل آذربایجان و کردستان، اظهار کرد: امروز با وجود دو خبر بد از خواب بیدار شدیم. یکی حادثه غم‌انگیز سیل در استان‌های آذربایجان و کردستان و دیگری فوت عارف لرستانی هنرمند عزیزمان.

او به زبان آذری هم حادثه سیل آذربایجان را تسلیت گفت.

***

 

 

شهاب مرادی، کارشناس برنامه‌های مذهبی تلویزیون عکس بالا از سیل آذربایجان را در صفحه اینستاگرام خود منتشر و با ساکنان این استان ابراز همدردی کرد.

او نوشت: این عکس به وضوح، تلخی احوال آسیب‌دیدگان سیل آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و کردستان را نشان می‌دهد.

او با اشاره به تصویر سه مرد جوان در عکس اظهار کرد: واقعا احساس می‌کنم این سه مرد مستأصل هر سه برادرهایم هستند، برادرهای من و شما.

مرادی سپس مطرح کرده است: دولت‌ها در آبادسازی و هدایت و الزام آن‌ها به جامعه در مقوله مهم ایمنی وظیفه سنگینی دارند و در محضر خدای متعال باید پاسخگو باشند. در آن دادگاه هم چپ و راست فرقی ندارد و چه سخت خواهد بود برای همه. انصافا سواد عمومی جامعه ما نسبت به طبیعت و ایمنی و سهل‌انگاری‌های فراگیر نگران‌کننده است.

 

***

پرویز پرستویی نیز با انتشار تصویری به نشانه تسلیت مطرح کرد: حادثه غمناک سیل آذربایجان و کردستان را به هم وطنان ایرانی تسلیت می‌گویم به امید اینکه دیگر شاهد چنین اتفاقی در کشورمان نباشیم.

 

***

رامبد جوان با ارسال پستی که بر روی صفحه‌ای مشکی کردن پیام تسلیت درج شده بود، به حادثه سیل آذربایجان واکنش نشان داد و این ضایعه را به هم‌وطنان آذربایجان و کردستان تسلیت گفت.

 

 

 

***

 

احسان کرمی نیز در صفحه شخصی خود در واکنش به حادثه سیل ضمن تسلیت اینگونه نوشت: با این اتفاقات انگار خدا می‌خواهد هشدارمان دهد که مراقب امروزتان باشید. می‌ترسم نکند فاجعه‌ای بزرگ در راه است.

 

***

مهراب قاسم‌خانی و مهدی سلطانی نیز در صفحه شخصی خود به نشانه تسلیت پستی به رنگ سیاه ارسال کردند.

***

پرستو صالحی نیز با انتشار تصویری به نشانه تسلیت به سیل‌زدگان، این حادثه را به مردم آذربایجان تسلیت گفت و تصریح کرد: ایران داغدار از دست دادن هم وطنان خود است.

***

آناهیتا همتی بازیگر تلویزیون نیز با انتشار تصویری به نشانه تسلیت مطرح کرد: هم‌وطنان آذری و کرد عزیز در این غم بزرگ با شما شریک هستیم و برای همه ایرانیان صبر آرزو می‌کنم.

 

***

تهمینه میلانی نیز ضمن تسلیت برای درگذشت جانباختگان سیل آذربایجان و کردستان، در صفحه مجازی خود نوشت: مردم غیور آذربایجان و کردستان مرا در غم خود شریک بدانید.

 

***

شیوا خنیاگر هم پیام تسلیت خود را به زبان آذری منتشر کرد و به بازماندگان حادثه سیل آذربایجان تسلیت گفت.