روایت شنیدنی مهدی پاکدل از «قصه‌های مجید»

کتاب صوتی «قصه‌های مجید» اثر هوشنگ مرادی کرمانی از سوی موسسه نوین کتاب گویا در حال تولید است.

فاطمه محمدی مدیر مسئول این موسسه درباره تولید این مجموعه گفت: «روایتگری «قصه‌های مجید» را مهدی پاکدل، بازیگر سینما و تلویزیون بر عهده داشته است که البته آقای هوشنگ مرادی کرمانی هم در مراحل مختلف ضبط بر نحوه خوانش قصه ها و همچنین ساخت موسیقی آن نظارت داشتند. ضبط خوانش کتاب در حدود سه ماه انجام شد.»

او درهمین راستا ادامه داد: «این نسخه در حال حاضر در مرحله آهنگسازی است که مانند کارهای قبلی آقای مرادی کرمانی مهدی زارع آهنگسازی آن را انجام می‌دهد. حجم کتاب «قصه‌های مجید» بسیار زیاد است و آهنگسازی آن زمان بیشتری می‌برد.»

محمدی درباره دیگر آثار تولید شده مرادی کرمانی در موسسه نوین کتاب گویا، توضیح داد: «کتاب «سنگ روی سنگ» دیگر اثر آقای مرادی کرمانی با خوانش آقای شاهین علایی نژاد و آهنگسازی مهدی زارع اولین اثر صوتی از کتاب‌های آقای مرادی کرمانی بود که از سوی نوین کتاب منتشر شده است. همچنین کتاب «زیر نور شمع» دیگر اثر این نویسنده با خوانش مهدی پاکدل و آهنگسازی مهدی زارع به زودی منتشر خواهد شد و در این دوره نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود. ما در نمایشگاه امسال با بیش از 10 عنوان اثر جدید حضور خواهیم داشت».

او درباره میزان استقبال مخاطبان از کتاب‌های صوتی، بیان کرد: «ما به عنوان اولین ناشر کتاب‌های گویا، بیش از ده سال قبل، با تردید کار خود را شروع کردیم، پیش‎بینی استقبال مردم از این نوع کتاب کار ساده‌ای نبود. به همین منظور با آزمون و خطا کار را شروع کردیم، در این 10 سال که مشغول کار هستیم متوجه شدیم که مخاطبان ما دو دسته هستند، اول آن افرادی که کتاب نمی‌خوانند ولی دوست دارند کتاب را بشنوند، دوم کسانی که کتاب‌خوان هستند و دوست دارند نسخه صوتی کتاب‌ها را هم گوش کنند. در کل با توجه به همه گیر شدن تکنولوژی و ابزار شنیداری، مخاطبان این دست از کتاب‌ها درحال افزایش هستند.»

محمدی درباره آثار پرفروش این موسسه گفت: «کتاب‌های نادر ابراهیمی مخاطبان زیادی داشته است، کتاب «عاشقانه آرام» به دلیل ماهیت خود اثر و همچنین روایتگری و موسیقی منحصر به فرد آن که بر عهده پیام دهکردی و کریستف رضاعی بوده، در حوزه رمان و ادبیات با استقبال خوبی روبه رو شده، در حوزه مدیرت کتاب استیو جابز مورد اقبال قرار گرفته و البته کتاب های عرفان و خودشناسی هم مخاطبان زیادی داشته است. در حوزه کتاب های کودکان و نوجوانان هم مجموعه هشت جلدی «قصه های خوب برای بچه های خوب» اثر ماندگار مهدی آذریزدی در طول این سالها، چندین بار باز نشر شده است.»