تاثیر مناظره‌های انتخاباتی بر فروش فیلم‌های سینمایی

علی سرتیپی رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران درباره تاثیر مناظره‌های انتخاباتی بر فروش فیلم‌های سینمایی گفت: مناظره‌های انتخاباتی بی شک تاثیرگذار است و روز گذشته به دلیل پخش  مناظره‌ انتخاباتی و باران شدید با کاهش حدود 20 درصدی مخاطب در سینماها مواجه بودیم. 

وی ادامه داد: در این موقعیت توقع می‌رود رسانه ملی از تولیدات داخلی حمایت کند و در باکس‌های مناسب تبلیغات‌ فیلم‌های سینمایی را قرار دهد تا مخاطب پس از اتمام مناظره‌ها به سالن سینما بیایند و از فیلم‌های ایرانی در سالن‌ها دیدن کنند. 

رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران تاکید کرد: از روز چهارشنبه (20 اردیبهشت) فیلم‌های جدید در سالن‌های سینما به نمایش در می آید و مخاطب هم علاقه بیشتری به فیلم‌ها نشان می‌دهد و امیدواریم در روز جمعه و همزمان با مناظره انتخابات با کاهش فروش فیلم‌ها روبرو نشویم. 

بنابراین گزارش، هفته گذشته و همزمان با اولین مناظره انتخاباتی با کاهش 10 درصدی فروش فیلم‌ها مواجه شدیم. روز جمعه بهترین روز فروش فیلم‌ها برای سالن‌داران  و صاحبان آثار است که با پخش مناظره‌های انتخاباتی کاندیداها با کاهش چشمگیر فروش فیلم ‌ها در این روز هستیم.