مراسم رونمایی و نقد کتاب «راه و رسم دانشجویی» با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران و محمدرضا نجفی نویسنده کتاب، در سالن یاس سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد.

سردار نقدی در این مراسم گفت: مسئله سبک زندگی اسلامی که در این کتاب بیان شده است یکی از محورهای اصلی تهاجم فرهنگی غرب به فرهنگ کشور ماست که ما باید با توصیه خواندن این کتاب به جوان‌ها و همچنین تولید آثار بیشتری در این زمینه که توجیه نوجوانان و جوانان را نیز به همراه دارد، در مقابل این تهاجم فرهنگی ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: سبک زندگی غربی با شکست مواجه شده است و رشد جمعیتی منفی آنان ثابت‌کننده این موضوع است. اگرچه دولت‌های اروپایی مزایا و حتی پاداش‌هایی برای خانواده‌هایی که فرزند به دنیا آورند در نظر گرفته است؛ اما باز هم زوج‌ها زیر بار مسئولیت فرزندآوری نمی‌روند.

سردار نقدی با اشاره به رشد جمعتی آمریکا گفت: رشد جمعیتی این قاره به دلیل وجود نژادهای مختلف که دارای سبک زندگی‌های متفاوت و نگاه مثبت به فرزند آوری هستند، مثبت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با اشاره به کتاب «راه و رسم دانشجویی» گفت: باتوجه به سخنان مقام معظم رهبری که تأکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی دارند، این کتاب با وجود نکات مثبت و منفی می‌تواند به ترویج این سبک زندگی پسندیده و مقدس کمک بسیاری کند.

محمدرضا نجفی، نویسنده کتاب، درباره انگیزه نوشتن این کتاب گفت: هنگامی که دانشجوی دوره کارشناسی ارشد بودم، با شنیدن اینکه سبک زندگی اسلامی به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی تبدیل شده است، احساس تکلیف کردم و بعد از مشورت با همسرم، شروع به جمع‌آوری نکاتی در این باره کردیم که به یاری خدا بعد از چهارده ماه کتاب تکمیل شد.

از ویژگی‌های این کتاب که به قلم محمدرضا نجفی و زهرا صادقی‌نیا زوج دانشجو نوشته شده، داستان‌محور بودن آن است. این داستان‌ها اشاره به زندگی خصوصی دانشجویان دارد.

سردار نقدی در پایان با توصیه این کتاب به جوانان، مخصوصاً دانشجویان سال اولی، رمز موفقیت این کتاب را یاری گرفتن نویسنده از خداوند رحمان در همه مراحل دانست.

این کتاب در اولین جشنواره ملی کرسی‌های آزاداندیشی مورد تقدیر قرار گرفته و در مدت ۶ ماه، به چاپ سوم رسیده است.