خاطره علیرضا خمسه از بازی پانتومیم مادرش

علیرضا خمسه که نوروز امسال اجرای یک مسابقه را در «خندوانه» بر عهده داشت درباره جای خالی مسابقه های جذاب در تلویزیون گفت: جای مسابقه های جذاب، جمعی و خانودگی به شدت در تلویزیون خالیست و انقدر این جای خالی احساس می شود که مسابقه «ادا بازی» ما در «خندوانه» با اقبال عمومی مواجه شد.

وی ادامه داد: من خاطرم است که آن زمان یکی از دوستان من بیان کرد این مسابقات نوعی فرهنگسازی است و توضیح داد که با پایان این برنامه خودشان هم در خانواده شروع به بازی پانتومیم کرده و به این ترتیب خود را سرگرم کرده اند.

خمسه عنوان کرد: خود من هم مدتی پیش در خارج از کشور بودم و بعد برادرم فیلمی از مرحوم مادرم فرستاد که در حال پانتومیم بوده است و اعضای خانواده مان باید تشخیص می دادند که چه مفمهومی در نظر ایشان است. مادر من حدود چند هفته پیش درگذشت و این فیلم متعلق به همان زمانی بود که برنامه «خندوانه» در نوروز پخش شد و اتفاقا برای من هم جالب بود و هم یادآوری خاطره ای شد.

وی که پیش از این اجرای برنامه ها و مسابقه های مختلفی را در تلویزیون داشته است درباره نبود مسابقه های دورهمی برای خانواده ها اظهار کرد: فکر می کنم سیما از افراد خوش فکر خالیست و نیاز به نیروهای خوش فکر دارد.

این بازیگر سینما و تلویزیون یادآور شد: متاسفانه تلویزیون ما بیشتر سیاسی است و برای اینکه به مسایل واقعی جامعه بپردازد به نیروهای جوان، خوش فکر و به‌روز نیاز دارد که کارشان کشف نیازها باشد. این نیازسنجی در جامعه توسط تلویزیون وجود ندارد چون بیشتر روی مسایلی مثل امنیت جامعه تمرکز کرده است.

بازیگر مجموعه های «پایتخت» و «میکائیل» درباره اینکه خودش به چه برنامه هایی در تلویزیون علاقه دارد، گفت: من در تلویزیون فقط اخبار می بینم و شاید خود من هم یک فرد سیاست زده هستم که بیشتر می خواهم ببینم در دنیا چه خبر است.

خمسه در پایان درباره اینکه چرا در دهه های پیش برنامه ها و مسابقه های جذابی برای نوجوانان و جوان ترها ساخته می شد، گفت: تلویزیون نیاز دارد که خون جدیدی در رگ هایش جریان پیدا کرده و نیروهای تازه ای وارد آن شوند. فکر می کنم جوانانی که در دهه های پیش مدیران تلویزیون بودند اکنون کهنسال شده اند و به همین علت باید نیروهای جوان وارد کار شوند.