دو خبر از برنامه‌های تلویزیونی
چهارمین  قسمت ویژه برنامه «ماه نشان»، سه شنبه شب و با موضوع فعالیت‌های موسسه خیریه شهید مزاری در استان سیستان و بلوچستان روی آنتن می‌رود.

شهید مزاری از جمله فعالان فرهنگی و خیرینی بود که 25 سال پیش در استان سیستان و بلوچستان ترور شد و به فیض شهادت رسید. 

بر این اساس فرزند شهید مزاری در برنامه سه شنبه شب «ماه نشان» حضور می‌یابد و به گفتگو با حسین قرایی پیرامون رسیدگی به محرومان سیستان و بلوچستان و ادامه راه پدرش که این موسسه نیز در همین راستا تاسیس شده، می پردازد.

مرور فعالیت‌های موسسه خیریه شهید مزاری و گفتگو با حسن عنایتی فیلمسازی که مستند مربوط به این موسسه را ساخته است، در کنار میان برنامه هایی شامل معرفی موسسه شهید مزاری و محرومت زدایی در سیستان و بلوچستان، بخش های مختلف «ماه نشان» را تشکیل می‌دهد.

این برنامه را می‌توانید سه شنبه 16 خردادماه ساعت 22:00 به صورت زنده از شبکه افق ببینید.
 
 
**********
 
لزوم تامین زیرساخت‌ برای میزبانی مسابقات جهانی والیبال
 
برنامه جام رمضان باز هم به مسابقات لیگ جهانی والیبال از جمله شرایط میزبانی و حضور خانواده ها به عنوان تماشاگر اختصاص داشت. 
 
به گزارش روابط عمومی برنامه تلویزیونی «جام رمضان» این برنامه که در طول ماه مبارک رمضان از شبکه «شما» روی آنتن می رود، دوشنبه شب باز هم به موضوع روز ورزش کشورمان یعنی مسابقات لیگ جهانی والیبال اختصاص داشت.

در برنامه شب قبل، محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال به همراه امیرحسین منظمی و جواد مهرگان میهمان ویژه جام رمضان بودند. در میانه‌های برنامه هم داورزنی رئیس فدراسیون والیبال کشورمان به صورت تلفنی روی آنتن صحبت کرد.

افشاردوست در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به روند رو به رشد تیم ملی والیبال برای حضور در لیگ جهانی گفت: از سال 2013 با هدایت ولاسکو قدم در راه لیگ جهانی گذاشتیم. این اولین حضور ما در عرصه لیگ جهانی بود و شیرین و به یادماندنی. با این حال ما توقع زیادی نداشتیم اما انگیزه بود و نتیجه خوبی هم گرفتیم.

وی تصریح کرد: با تمام اینها ما بی تجربه بودیم. هم به لحاظ فنی و تیم ملی که حضور در چنین آوردگاهی را تجربه نکرده بود و هم به لحاظ مدیریت و فدراسیون. به هر حال آن زمان میزبانی هم به ما خورد و ما با توجه به اینکه زیرساخت‌های مورد نظر را نداشتیم در این زمینه کمی مشکلات داشتیم.

دبیر فدراسیون والیبال کشورمان در ادامه اظهار کرد: در ادامه این موفقیت‌ها سال 2014 باز هم با ولاسکو به مسابقات رفتیم؛ راهنمایی، تجربه ولاسکو و در کنارش توانایی خود بچه‌ها باعث شد نتیجه بهتری بگیریم. ولاسکو در زمینه فنی خیلی خوب تیم را ساخت.

امیرحسین منظمی درباره تغییر سرمربی تیم ملی پس از ولاسکو گفت: ما در آن سال با خیلی از مربیان برتر جهان از جمله رزنده برزیلی صحبت کردیم. می‌خواستیم حالا که تیم رو به رشد است، مربی به کار بگیریم که بتواند این روند صعودی را تقویت کند. اما خب خیلی ها قبول نکردند و به عبارتی برای ما طاقچه بالا گذاشتند و نهایتا ما به کواچ رضایت دادیم. با کواچ دو سال پیاپی به لیگ جهانی رفتیم؛ سال اول نتیجه بهتری گرفتیم اما سال دوم آن طور که باید نتوانست از بچه ها و توانایی آنها بهره ببرد.

مهرگان دیگر مهمان برنامه در ادامه با اشاره به درستی تغییر دوباره سرمربی تیم ملی پس از کواچ گفت: به نظر من تصمیم بسیار هوشمندانه‌ای گرفته شد. ترکیب سیچلو و لوزانو و در کنار آن حضور مربیان ایرانی به خوبی توانست تیم را دوباره به سامان برساند و به المپیک رهسپار کند.

وی تاکید کرد: لوزانو از همان ابتدا به دنبال یک قرارداد کوتاه مدت بود. می‌خواست تنها ایران را به المپیک ببرد و پس از آن با تیم دیگری قرارداد ببرد. با تمام این حرف‌ها، معتقدم که باید تاریخچه را رها کنیم و برسیم به حال و البته آینده والیبال کشورمان. امروز دیگر نباید به دنبال کسب تجربه باشیم ما دیگر باید نتیجه بگیریم. این طور نباشد که همچنان بگوییم به قهرمان جهان باختیم یا نایب قهرمان المپیک و ... .

در میانه برنامه طبق روال همیشه مهمانان بازی پرتاب توپ به سبد بسکتبال را تجربه کردند.

اما در ادامه مهرگان با تاکید دوباره بر نتیجه محور بودن این دوره از بازی‌های لیگ جهانی گفت: ما این دوره با پتانسیل بالای بازیکنان، سرمربی خوبی که داریم و از همه مهمتر حضور دو مربی ایرانی که شرایط بازی‌ها را به خوبی می‌دانند، می‌توانیم روی سکو برویم.

وی تصریح کرد: البته ناگفته نماند که شاید امروز از نگاه بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی ما جزو ده تیم برتر جهان باشیم اما از نظر زیر ساخت والیبال در بین ده تیم نیستیم. ما هنوز به لحاظ امکانات و سالن و ... در رده بالایی قرار نداریم.

همچنین افشاردوست در ادامه با تاکید بر تغییر رویکرد فدراسیون برای هدایت تیم ملی گفت: در فدراسیون تصمیم گرفتیم تا بر استفاده از توان مربیان کشورمان تاکید کنیم. برای همین در کنار لوزانو و اکنون کولاکوویچ از دو مربی ایرانی بهره بردیم. ما دنبال این هستیم که برای سال‌های بعد روی مربیان خودمان سرمایه‌گذاری کنیم.

افشاردوست در پایان بر این تاکید کرد که اگر تیم ما نتیجه گرفته، نباید همه را پای مربی گذاشت. من معتقدم بهترین مربیان هم محدود به عملکرد بازیکنان هستند. بچه‌های ما آنقدر توانمند بودند که خوب عمل کردند و نتیجه مطلوب گرفتند.

در ادامه داورزنی در تماسی تلفنی ضمن تاکید بر لزوم فراهم آوری زیرساخت‌های والیبال در کشور بر میزبانی بازی‌های لیگ جهانی تاکید کرد.

وی درباره حضور بانوان در استادیوم با توجه به ضوابط بازی‌ها گفت: تلاش ما این است که همچون دوره قبل شرایط را برای حضور خانواده‌ها فراهم کنیم.

اما در پایان برنامه باز هم از سوی مهمانان بر استعدادیابی بازیکنان و مربیان شهرستانی، برگزاری کلاس های آموزشی و ... تاکید شد.  

گفتنی است؛ «جام رمضان» ویژه برنامه رمضانی شبکه «شما»٬ به تهیه کنندگی علی صادقی و با اجرای محمد مقدم و زیبا بنماران هر شب ساعت ۲۳:۴۵ تا ۰۱:۳۰ از این شبکه پخش می شود.