هوگوی طلایی جشنواره شیکاگو برای بازیگر برنده دو اسکار

به نقل از ورایتی، این مراسم ویژه که روز ۲۹ جولای با اعطای جایزه یک عمرد دستاورد هوگوی طلایی به «جین فوندا» همراه خواهد بود، شامل نشست پرسش و پاسخ با این بازیگر برنده دو جایزه اسکار و همچنین مروری بر فعالیت حرفه‌ای و درخشان او می‌شود.

«مایکل کوتزا» بنیانگذار و رئیس جشنواره فیلم شیکاگو در این باره گفت: "من با فیلم‌های «فوندا» از «باربارا» و «مگر آنها اسب‌ها را خلاص نمی‌کنند؟» تا «کلوت» و «بازگشت به خانه» بزرگ شدم و اکنون نیز شیفته بازی‌ها او در سریال‌های تلویزیونی هستم. او همچنان به شکل درخشان و مهیجی خود را بازمی‌آفریند".

«جین سیمور فوندا» متولد ۱۲ دسامبر ۱۹۳۷ در نیویورک در اولین نقش سینمایی خود در فیلم «داستان بلند» با «آنتونی پرکینز» همبازی شد اما موفقیت فیلم وسترن «کت بالو» موجب شد تا او یک شبه ره صدساله را بپیماید و توانست در فیلم «تعقیب» با بزرگان سینمای آن دوران از جمله «مارلون براندو» و «رابرت ردفورد» هم‌بازی شود.

«فوندا» در فیلم «مگر آنها اسب‌ها را نمی‌کنند؟» با بازی درخشان خود این فیلم را برای همیشه جزو یکی از آثار به یادماندنی سینما تبدیل کرد.

وی در سال ۱۹۶۷ وارد فعالیت‌های سیاسی شد و به جمع مخالفان رئیس جمهور آمریکا پیوست و با مخالفت شدید با جنگ ویتنام در تظاهرات ضد جنگ شرکت کرد.

«جین فوندا» در سال‌های ۱۹۷۱ برای فیلم «کلوت» و در سال ۱۹۷۸ برای فیلم «بازگشت به خانه» دو بار برنده جایزه اسکار شد و در سال ۱۹۹۵ توسط مجله انگلیسی«امپایر» به عنوان سی‌ودومین بازیگر برتر همه دوران انتخاب شد و در سال ۱۹۹۴ نیز سفیر صلح سازمان ملل نام گرفت.

وی در سال ۲۰۱۵ در فیلم «جوانی» به کارگردانی «پائولو سورنتینو» و همچنین فیلم «پدران و دختران» از «گابریلیه موچینو» ایفای نقش کرد و در چند سال اخیر در چندین سریال تلویزیون از جمله «گریس و فرانکی» نیز مقابل رفته است.

وی هم‌اکنون مشغول بازی در فیلم سینمایی «ارواح ما در شب» به کارگردانی «ریتیش باترا» و در کنار «رابرت ردفورد» است.

پنجاه‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو از تاریخ ۱۲ تا ۲۶ اکتبر (۲۰ مهر تا ۴ آبان) در آمریکا برگزار می‌شود.