دکتر علی عسکری تاکید کرد: مجریان قدرت تاثیرگذاری بالایی دارند

دکتر علی عسکری در این دیدار با اشاره به ویژگی برنامه های گفتگو محور ترکیبی مجری را هدایت کننده برنامه، محور اصلی و دارای قدرت اثر گذاری دانست تا جایی که می توان گفت مجری خود یک رسانه است.

دکتر علی عسکری افزود: درخشش مجری یعنی درخشش رسانه؛ از این رو امیدواریم مجریان با اهتمام خود موجب درخشش رسانه ملی شوند.

وی با اشاره به نیاز سازمان صدا و سیما به مجریان کاربلد و کار آزموده تصریح کرد: در تعریف نیروی انسانی نخبه، رتبه بالای تحصیلات دانشگاهی مهم است، اما حس هنری نیز باید وجود داشته باشد؛ به عبارت دیگر تعریف ما از تراز نیروی نخبه در رادیو و تلویزیون کسی است که حس هنری داشته باشد و گوهر وجودی اش در رسانه دیده شود.

علی عسکری از مجریان به عنوان کسانی که در تکامل هویت فکری جامعه نقش بسزایی دارند، یاد کرد و اظهار داشت: مجریان رادیو و تلویزیون با اجرای حرفه ای و برگرفته از دانش خود و دیده و شنیده شدن، تولیدات رسانه ای را ارتقا می‌دهند.

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: رسانه ملی علی رغم عرصه تنگاتنگ رقابت رسانه ای امروز در میان مردم شریف ایران طبق آخرین نظر سنجی 83 درصد مرجعیت دارد و این به برکت هنرمندان پرتلاش و افراد فرهیخته و زحمتکش است که بهترین گوهر وجودی و عمر خود را در این مسیر صرف می کنند.

رئیس رسانه ملی کار در صدا و سیما را مقدس و اثرگذار برشمرد و افزود: چشم‌انداز سازمان در عرصه سرمایه انسانی، استعدادیابی و جذب نخبگان و نیروهایی در تراز رسانه دارای جوهر کاری و ذوق هنرمندانه خواهد بود و احترام و تکریم هنرمندان سرمایه های انسانی ارزشمند باید اولویت اول سازمان باشد.

رئیس رسانه ملی در پاسخ به دغدغه های مجریان نیز گفت: با وجود تمامی مشکلات و تنگناهای موجود که می بایست به هنگام رصد، تدبیر و رفع شود، امروز سازمان در حال حرکت است و باید با خلاقیت و نوآوری با همیاری و کمک شما اصلاحات لازم صورت پذیرد تا شاهد درخشش هر چه بیشتر و شکوفایی بیش از پیش رسانه باشیم.

در این دیدار صمیمانه مجریان حوزه های مختلف صدا و سیما نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با رئیس رسانه ملی در میان گذاشتند و در پایان افطار را میهمان دکتر علی عسکری بودند.